احمدی گفت: پیش بینی می شود بین ۶۵ تا ۷۰ هزار شعبه اخذ رای تنها برای شوراها داشته باشیم و شاید تا حدود ۵۵ هزار شعبه اخذ رای ریاست جمهوری و ۴ حوزه انتخابیه میان دوره ای مجلس نیز داشته باشیم.

۴۵۰ میلیارد تومان برآورد بودجه برای ۱+۳ انتخابات/ وزارت کشور باید برای مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری هم خود را آماده کند

علی اصغر احمدی، رئیس ستاد انتخابات کشور در گفتگو با«قدس آنلاین» با اشاره به اینکه مقدمات انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و چهار حوزه میان دوره ای مجلس شورای اسلامی مدت ها در وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر بر انتخابات شوراها و در شورای نگهبان به عنوان ناظرین برانتخابات ریاست جمهوری و انتخابات میان دوره ای مجلس آغاز شده، گفت: تمهیدات لازم به گونه ای شکل گرفته که از برنامه عقب نیستیم .

وی گفت: در بحث الکترونیکی کردن انتخابات هم با هیئت نظارت شورای نگهبان و هم هیئت نظارت مجلس در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم بر اساس استعداد و توان موجود به علاوه اطمینان به سخت افزارها و نرم افزارها به نتیجه مطلوبی برسیم البته مذاکرات وزارت کشور با شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی همچنان ادامه دارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در خصوص کمیت و کیفیت برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی، توضیح داد: به هر حال یکسری نکاتی است که مورد دقت شورای نگهبان است و بخشی هم مورد عنایت مجلس و هیئت نظارت مجلس است؛ خودمان هم این را دنبال می کنیم لذا باید جمعی به این نقطه برسیم؛ هم به لحاظ زیرساخت ها و هم به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری و سایر ابعاد در تلاش هستیم که این کار را انجام دهیم ولی باید به توافق نهایی برسیم.

وی در خصوص اینکه آیا وزارت کشور تمرکز بر الکترونیکی کردن انتخابات در بخش خاصی از انتخابات های پیش رو دارد یا خیر، پاسخ داد: نه ما انتخابات را با هم جلو می بریم و اگر بتوانیم همه را (الکترونیکی) انجام می دهیم.

احمدی در ادامه با بیان اینکه وزارت کشور برآورد بودجه ای برای برگزاری انتخابات های پیش رو داشت که آن را در زمان تنظیم لایحه به دولت تقدیم کرد، گفت: برآورد ما حدود ۴۴۰ تا ۴۵۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: ما در وزارت کشورعملا باید ۳ انتخابات را پیش بینی کنیم و نمی توانیم حجم بالایی که انتخابات شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور دارد را نادیده بگیریم. اگر چه تعداد شعب را هیئت های اجرایی در زمان لازم باید اعلام کنند ولی پیش بینی می شود بین ۶۵ تا ۷۰ هزار شعبه اخذ رای تنها برای شوراها داشته باشیم و شاید تا حدود ۵۵ هزار شعبه اخذ رای ریاست جمهوری و ۴ حوزه انتخابیه میان دوره ای مجلس داشته باشیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه وزارت کشورباید برای مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری هم خود را آماده کند، یادآورشد: طبق قانون در صورتی که انتخابات ریاست جمهوری دو مرحله ای شودباید یک هفته بعد از روز اخذ رای دور دوم انتخابات برگزار شود، اگراین اتفاق بیفتد نمی توانیم بگوییم که تعرفه را چه زمانی طراحی و چاپ کنیم و مهر را کجا بسازیم و صندوق ها را چه کار کنیم بلکه باید تجهیزات آماده باشد و ما برای ۴ انتخابات باید خودمان را آماده کنیم به همین دلیل برآورد وزارت کشور مشخص شده و برای دولت فرستاده شده و دولت با یک تعدیل آن را به مجلس فرستاده و ان شاءالله دولت کمک کند که در مجلس کمبودهای ما برطرف شود تا انتخابات دچار مشکل نشود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر برآورد بودجه ای که وزرات کشور مد نظر داشته تامین نشود تکلیف چیست، گفت: به دنبال این هستیم که مشکل را حل کنیم و یقین دارم که دولت کمک می کند چرا که بالاخره انتخابات مانند یک پروژه راه نیست که ۲۰ کیلومتر آن را سال دیگر انجام داد؛انتخابات را باید به طور کامل برگزار کرد، انتخابات وقتی وارد مرحله زمان بندی شد لحظه به لحظه باید دقیق انجام شود چرا که به هر حال یکی از بزرگ ترین و حساس ترین برنامه های سیاسی کشور است پس  باید همه تلاش مان را به کار بگیریم که این کار به نحوه احسنت انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.