دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه ویژه مجلس به موضوع وقف گفت: فراکسیون وقف باید در مجلس دهم احیا و فعال شود.

ضرورت احیاء فراکسیون وقف در مجلس/ لزوم مطرح شدن نیازهای حوزه وقف در قالب طرح در صحن

 به گزارش «قدس آنلاین»،  علیرضا ابراهیمی گفت: وقف یک سنت حسنه و صدقه جاریه است و در اندیشه عمیق دین اسلام هم مورد تاکید واقع شده است، پس در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم جایگاه مناسبی دارد؛ بنابراین مجلس  دهم شورای اسلامی هم توجه ویژه‌ای به این مبحث خواهد داشت.

این نماینده مجلس افزود: تشکیل نشدن فراکسیون وقف مانع بزرگی نیست، زیرا هنوز برای تشکیل فراکسیون‌ها وقت باقی مانده و این فراکسیون حتما باید در مجلس دهم احیا شود.

نماینده مردم رامیان و آزاد شهر در خصوص تصمیمات کمیسیون فرهنگی مجلس به منظور توجه به مساله و مبحث وقف در برنامه ششم توسعه کشور اظهارداشت: مسئولان این سازمان با حضور در جلسات کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می‌توانند پیشنهادها و مطالباتی را که احساس می‌کنند باید در برنامه مطرح شود در اختیار نمایندگان این کمیسیون قرار دهند تا پس از بحث و بررسی بین نمایندگان کمیسیون فرهنگی در این باره تصمیم‌گیری شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: البته نمایندگان خودشان هم می‌توانند در قالب طرح پیشنهادهایی را در خصوص ترویج فرهنگ وقف ارایه دهند؛ اما اگر سازمان متولی در این زمینه گام بردارد قطعا مواد یاد شده جامع الاطراف خواهند بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.