گرگان- دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در استان گلستان شامگاه یکشنبه طی مراسمی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین به کار خود پایان داد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در این مراسم به بین‌المللی شدن این جشنواره اشاره و اظهار کرد: تقارن این جشنواره با ایام پایانی سال میلادی سبب شد که استقبال کمتری از میهمانان خارجی رقم بخورد اما حضور پررنگ مردم در این جشنواره انگیزهها را برای خدمات بیشتر و برگزاری برنامههای متنوع در این نمایشگاه افزود.

ابراهیم کریمی ادامه داد: ۱۴ روستای هدف گردشگری ظرفیت و توانمندیهای خود را در این جشنواره به معرض نمایش گذاشتند.

وی به فروش محصولات صنایع دستی در نمایشگاه اشاره کرد و افزود: امسال ۱۲۰ درصد رشد فروش محصولات صنایع دستی را در نمایشگاه فرهنگ اقوام ایران زمین شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه امسال هنرمندان از ۲۷ استان کشور در این نمایشگاه حضور پررنگ و موفقی داشتند، اظهار داشت: از سراسر کشور ۷۰ هنرمند و از استان گلستان بیش از ۱۰۰هنرمند در این نمایشگاه حضور فعال داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری به برگزاری موسیقیهای سنتی در این جشنواره اشاره کرد و گفت:  ۱۶ گروه موسیقی در این جشنواره هنرنمایی کردند.

کریمی با بیان اینکه محور این جشنواره با توجه به ثبت ملی نوروز، آئین نورزی در نظر گرفته شد، اظهار داشت: با جشن نوروز و رونمایی نوروز این جشنواره را آغاز کردیم و گروههای موسیقی با حضور خود به خوبی به این مهم پرداختند و سبک ملی نوروز را به نمایش گذاشتند.

وی به هدف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: امیدواریم با برگزاری این جشنواره بتوانیم فرهنگ اقوام استان را معرفی کنیم و به ظرفیت گردشگری استان بیفزاییم.

در پایان این مراسم از گروه ها و غرفه های برتر تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.