ساری- سخنگوی مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بداخلاقی کشور ترکمنستان در ارسال گاز صادراتی به ایران گفت: وزیر نفت جلوی بحران‌های ناشی از قطعی گاز در استان مازندران را بگیرد.

وزارت نفت جلوی بحران‌های ناشی از قطعی گاز در استان مازندران را بگیرد

به گزارش قدس آنلاین، حسین نیاز آذریبا بیان اینکه متاسفانه شرکت صادرکننده طرف گاز ایران در ترکمنستان علی‌رغم وعده داده شد و در نخستین روز سال میلادی اقدام به جلوگیری از ارسال گاز صادراتی به ایران کرده است، گفت: این اقدام در سال‌های اخیر نیز در استان‌های شمالی به ویژه مازندران حادث و سبب مشکلاتی برای مردم و فعالان تولیدی استان شده بود.

سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه گاز مورد نیاز همه مشترکان استان از طریق گاز وارداتی ترکمنستان به ایران تامین می‌شود تصریح کرد: وزیر نفت باید با اقدامات عاجل جلوی بحران‌های ناشی از قطعی گاز در مازندران را بگیرد.

نیازآذری با بیان اینکه تمامی ۱۲ نماینده مازندران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای از وزیر نفت خواستار پیگیری جدی برای رفع این مشکل از طریق روسای دولت و مجلس شدند افزود: در فصل سرد سال و زمستان نباید کام مردم با قطعی گاز سردتر شود.

وی با اعلام اینکه هنوز بسیاری از تولیدکنندگان مرکبات استان به دلیل خسارات وارده ناشی از برف و یخبندان در ناراحتی به‌سر می‌برند گفت: امیدواریم وزیر نفت نسبت به این اقدام انسان دوستانه در اسرع وقت اقدام تا مشترکان خانگی دچار قطعی گاز نشوند.

لازم به ذکر است در  روزهای گذشته مذاکراتی بین ایران و ترکمنستان صورت گرفته بود و با وجود این که مدیران شرکت ترکمن‌گاز خواستار دریافت سریع مطالباتی که به دلیل خواسته نامعقول آنها در افزایش قیمت‌ها مربوط به سال‌های گذشته بود داشتند اما توافق شده بود که مبالغ درخواستی‌ آنها پس از بررسی‌های بیشتر و در دراز مدت پرداخت شود.

علی‌رغم توافق صورت گرفته ترکمن‌ها امروز گاز صادراتی به ایران را به طور ناگهانی قطع کردند و به تعطیلات رفتند و به دلیل این که آنها در تعطیلات به سر برده و بر سر کار خود نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.