شهرکرد- به منظور بالابردن ایمنی تردد جاده ای از آذرماه سال جاری عملیات اجرایی حذف نقاط پر تصادف محور سورشجان- سودجان،مطالبه چندین ساله مردم بخش لاران ،مردم استان و گردشگران آغاز شد.

عملیات حذف نقاط پر تصادف محور سورشجان- سودجان در حال تکمیل است

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان شهرکرد با اعلام این خبرگفت: عملیات اجرایی حذف پیچ جاده ورودی شهر هارونی به طول ۹۱۲ متر با حجم خاکبرداری و ترانشه برداری به مقدار ۲۳ هزار و ۸۲۸ مترمکعب و خاکریزی به حجم ۳۹۸۵ مترمکعب، در حال انجام است.

مالکی ضمن بیان نکات فنی این پروژه گفت: حجم بیس ۳۲۹۲ مترمکعب و مقدار ۸۳۲۲ کیلوگرم پریمکت و آسفالت قریب به ۸۸ هزار مترمربع است که با برآوردهای انجام شده مبلغ ۸ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه مورد نیاز می باشد.

مالکی در ادامه افزود: باحذف این نقطه حادثه خیز علاوه بر بالابردن ضریب ایمنی نسبت به آزادسازی و شانه سازی حریم راه اقدام گردید.

وی همچنین از حذف نقطه حادثه خیز وانان در این محور به طول ۲۳۰ متر و خاکبرداری و ترانشه برداری به حجم ۱۵۰۰۰ متر مکعب خبر دارد که با برآورد هزینه ای به مبلغ کل برآورد ۵ میلیارد ریال در حال اتمام است.

مالکی با اشاره به آزادسازی و حذف نقطه حادثه خیز اسدآباد گفت: این عملیات با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال از ابتدای آذرماه سال جاری آغاز شدکه پس آزادسازی تخریب و عقب نشینی ساختمان ها و درختان کنار مسیر به طول ۲۲۰ متر، احداث دیوار حائل جهت تعریض مسیر به حجم ۴۰۰ متر مکعب و انجام خاکریزی با مصالح تونان جهت اصلاح مسیر به حجم ۱۰۰۰ متر مکعب انجام شد .

سرپرست اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان شهرکرد اظهارکرد: با  اقدامات انجام شد و اصلاح هندسی و فنی جاده  شاهد کاهش تصادفات جاده ای در این محور باشیم.

شایان ذکر است : به ازای هر یک کیلومتر راه در استان چهارمحال و بختیاری  یک پیچ خطرناک وجود دارد و از سه هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه در چهارمحال و بختیاری، یکهزار کیلومتر راه شامل ۱۵۱ گردنه است.
ترددهای بالای جاده ای در استان و شرایط جوی استان موجب می شود آمار تصادفات خصوصا واژگونی ۱۷ درصد  افزایش یافته و عمده این تصادفات به دلیل واژگونی و ناشی از رفتار راننده ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.