دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نیازمند فرهنگ سازی برای برگزاری مطلوب تر توصیه های نظریه پردازی نقد و مناظره در دانشگاه هستیم.

توصیه های نظریه پردازی نقد و مناظره در دانشگاه نیازمند فرهنگ سازی است

به گزارش «قدس آنلاین»،  محمدرضا مخبر دزفولی روز دوشنبه در حاشیه نخستین اجلاس توصیه های نظریه پردازی نقد و مناظره در دانشگاهها به خبرنگاران گفت: این یک فرهنگ است و باید به صورت تدریجی در جامعه جا بیافتد.
وی افزود: امکان اینکه به صورت فیزیکی و بخشنامه ای بخواهیم توصیه های نظریه را رونق بخشیم، وجود ندارد بلکه باید ملکه ذهن افراد شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: این امر نیازمند زمان و تمرین است و بایستی ساز و کار و قواعدی برای این موضوع تعریف کنیم تا تبدیل به ذهینت عمومی نخبگان، اندیشمندان و فرهیختگان شود.
وی ادامه داد: باید فضایی طراحی شود که اگر سخنی مطرح شد، آن را با تخریب و هتاکی و آسیب رساندن جدا کنیم.
وی ادامه داد: بایستی اهتمام ویژه برای ایجاد فضای نقادی در بین دانشجویان ایجاد شود و صیانیت از صاحبان اندیشه تقویت شود.
مخبر دزفولی خاطر نشان کرد: باید با همدلی زمینه بیشتری برای این امر فراهم کرد همچنان که اکنون فضای مناسبی در این زمینه در دانشگاه ها وجود دارد.

** حدف پایان نامه های ارشد 
وی در ادامه گفت: گزارشی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد یکی از آسیب های پایان نامه فروشی، تعدد و تکثیر اجزای پایان نامه ها بود.  
مخبر دزفولی گفت: بسیاری از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بر حذف برخی از پایان نامه های مقطع کارشناسی دانشگاه ها معتقد بودند.
وی خاطر نشان کرد: این امر برای آزاد کردن جریان علمی کشور از آسیب ها و سرقت ها تصمیم گیری شده و برای مقطع کارشناسی ارشد نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.