اصفهان- با حضور بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز کلاس اولی از ۱۱۶ مدرسه شهرستان نجف آباد، ششمین جشنواره نخستین واژه آب در این شهرستان برگزار شد.

ششمین جشنواره نخستین واژه آب در نجف آباد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، در ششمین جشنواره نخستین واژه آب، معاون برنامه ریزی، عمرانی و فرهنگی فرمانداری نجف آباد بر اجرای برنامه های فرهنگی درخصوص مصرف بهینه آب تأکید کرد.

احمدرضا جعفرزاده اظهارکرد: آموزش مصرف بهینه آب باید در جامعه نهادینه شود، زیرا سالهاست که خشکسالی در کشور و منطقه حکمفرماست بنابراین باتوجه به محدودیت شدید منابع آبی باید با مصرف صحیح این منابع محدود آبی به خوبی مدیریت شود.

وی گفت: علاوه بر فرهنگ سازی مصرف بهینه آب میان دانش آموزان باید راهکارهایی هم جهت بهره مندی از روشهای نوین آبیاری میان کشاورزان در دستور کار قرار گیرد تا کشاورزان هم با افزایش راندمان آبیاری مانع از هدررفت آب شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد نیز در این جشنواره بر اهمیت آموزش دانش آموزان مقطع اول دبستان جهت روش های صحیح مصرف آب اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد آموزش دانش آموزان مقطع کلاس اول را به منظور مصرف درست آب بسیار حائز اهمیت می داند به طوریکه در جشنواره نخستین واژه آب از برخی از دانش آموزان مقطع اول ۱۱۶ مدرسه در سطح شهرستان برای حضور در این جشنواره دعوت به عمل آورد.

وی گفت: آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد در راستای مصرف بهینه آب آبیاری فضای سبز مدارس را مجهز به آبیاری قطره ای کرد.

در ادامه این جشنواره مدیر آبفا شهرستان نجف آباد درخصوص اجرای برنامه های فرهنگی در این منطقه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با هماهنگی صورت گرفته با مدیریت اداره آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد در سال تحصیلی ۹۶ -  ۹۵  درحدود ۱۷ مدرسه حضور پیدا کرده و نسبت به اجرای طرح خلاقیت صرفه جویی در مصرف آب اقدام نموده است همچنین مروجین مصرف بهینه آب با حضور در ادارات مختلف شهرستان با محوریت فرمانداری پیرامون استفاده از شیرآلات کاهنده مصرف کرد و جهت نصب مخازن استراتژیک ذخیره آب اقدام نموده است.

مجیدی اعلام کرد: تاکنون تعداد ۲۷۰ نفر از دبیران مقاطع مختلف تحصیلی از تصفیه خانه فاضلاب این شهر بازدید و با نحوه تصفیه فاضلاب و بازچرخانی آب در صنعت آشنا شدند و از مزایای بازچرخانی آب در شبکه فاضلاب آگاه شده اند.

وی ادامه داد: جشنواره نخستین واژه آب به بهترین شکل ممکن برگزار شد که انتظار می رود این جشنواره در دیگر شهرهای شهرستان نجف آباد برگزار گردد تا همه دانش آموزان با روش شادی که به وسیله موسیقی و نمایش دانش آموزان را با مصرف صحیح آب آشنا شدند از این برنامه بهره مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.