گیلان- مدیر کل بهزیستی گیلان از برگزاری جشنواره تئاتر معلولان زیرپوشش این نهاد خبر داد و گفت: هفت نمایشنامه از ۱۴ تا ۱۶ دی ماه جاری در جشنواره تئاتر معلولان با هم رقابت می‌کنند.

۷ نمایشنامه به جشنواره تئاتر معلولان راه پیدا کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا پارسی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر معلولان اظهار کرد: ۲۰ نمایشنامه به دبیرخانه جشنواره تئاتر معلولان ارسال شد که از بین آنها ۱۴ نمایشنامه برای بازبینی انتخاب شد و داوران از بین آنها تعداد هفت نمایشنامه را برای بخش جشنواره تئاتر برگزیدند.

وی هفت نمایشنامه را شامل خروس نگو یه ساعته، شنل قرمزی و گرگ دست و پا چلفتی، مردم چه می‌بینند، از یاد رفته، پایان‌نامه، کارگران مشغول کارند و صحنه آخر در بخش‌های صحنه‌ای، کودک و نوجوان و خیابانی را از عناوین نمایشنامه مذکور عنوان کرد.

مدیر کل بهزیستی گیلان با بیان اینکه نمایشنامه‌های مذکور از روزهای ۱۴ تا ۱۶ دی ماه جاری به مدت سه روز با هم رقابت می‌کنند، تصریح کرد: داوران هنرمند مطرح ایرج راد، اصغر همت و محمود طیاری برگزیدگان این جشنواره را مشخص می‌شود و طی مراسمی که در سالن کانون پروری فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود به نفرات برتر هر رشته نخست تا سوم جوایز نفیسی داده می‌شود.

وی برگزیدگان نمایش در رشته‌های نمایشنامه‌نویسی کارگرانی بازیگری اول، دوم و سوم زن و مرد عنوان کرد و گفت: در سال جاری یک جایزه به جشنواره اضافه شده و جایزه توسط تماشاگران به نمایش برتری که مورد قبول تماشاگران است، داده می‌شود.

محمدرضا پارسی با اشاره به نمایش گذاشتن توانمندیهای معلولان ابراز کرد: یکی از رسالت های اساسی بهزیستی اینست که توانمندیهای جامعه هدف را به نمایش گذاشته و مردم را به این توانمندی ها توجه دهد.

وی با اشاره به رشد ابعاد فرهنگی و هنری تاکید کرد: بعد بسیار مهمی که حائز اهمیت است بعدتوانبخشی آموزشی است و ابعاد فرهنگی و هنری باید رشد داشته و هنر نشاط و شادابی برای جامعه را به همراه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: مردم نباید از روی دلسوزی به معلولان نگاه کنندومعلولان توانائی دارندتا استعدادشان را برای رشد و تعالی جامعه بکار برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.