یزد- نماینده مردم اردکان راه برون رفت از مشکلات موجود میراث فرهنگی را همکاری با بخش خصوصی و حمایت دولت از این بخش عنوان کرد.

راه برون رفت از مشکلات میراث فرهنگی، همکاری با بخش خصوصی است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا تابش صبح دوشنبه با حضور در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اظهار داشت: میراث فرهنگی و گردشگری دارای حوزه ای بسیار وسیع و در کانون توجه افکار عمومی مردم است.
وی با بیان اینکه استفاده درست از ظرفیت ها و همراه کردن افکار عمومی در راستای رسیدن به رشد و توسعه در این بخش ضروری است ، اظهار امیدواری کرد تا با توجه به انتصاب یک خانم به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور حضور بانوان در این عرصه تقویت شود.

محمدرضا تابش  سهم استان یزد در صنعت گردشگری را با توجه به ظرفیت های موجود، بافت سنتی و آثار تاریخی زیاد، اندک دانست و گفت: یزد در جذب گردشگر، ضعیف عمل کرده است.‌
نماینده مردم اردکان راه برون رفت از مشکلات موجود را همکاری با بخش خصوصی و حمایت دولت از این بخش عنوان کرد و خواستار توجه بیشتر به میراث فرهنگی اردکان، خصوصا منارجنبان خرانق و چک چک شد و موفقیت در امور را مستلزم توجه به کار نرم افزاری دانست.‌

وی یزد را سومین استان هدف گردشگری کشور دانست که سالانه تعداد زیادی از گردشگران خارجی و داخلی طی سفر به این استان از جاذبه‌های و پتانسیل های گرشگری آن بازدید می‌کنند.

نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: امید است با توجه به پتانسیل‌های منحصر به فرد یزد، این جایگاه ارتقا یابد.

تابش جایگاه صنایع دستی استان را نیز باعث افتخار دانست و تولیدات صنایع دستی را ثمره دست و احساس هنرمندان با احساس یزدی برشمرد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان نیز در این دیدار به بیان اهمیت بافت تاریخی اردکان پرداخت و آن را بافتی زنده دانست که با حضور مردم، شریان حیات در آن جاری است.

فاطمه دانش یزدی سمت و سوی میراث فرهنگی شهرستان اردکان را بسیار خوب و مناسب عنوان و ابراز امید واری کرد: با معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان شاهد رشد و رونق گردشگری در این شهرستان خواهیم بود.

وی گفت: یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان و شهرستان اردکان مبحث بوم‌گردی است که می‌تواند در جذب گردشگر بسیار موثر باشد.

دانش یزدی  با بیان این که استان یزد در زمینه بومگردی رتبه اول کشوری را دارد، گفت: خوشبختانه در شهرستان اردکان نیز چندین بوم‌گردی در حال بهره‌برداری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.