رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: برای اولین بار ۷ درصد از جمعیت مددجویان تحت پوشش این نهاد کاهش یافته است.

کاهش ۷ درصدی مددجویان کمیته امداد/۳۲۰۰ مسیحی ایرانی تحت پوشش

 به گزارش «قدس آنلاین»،  پرویز فتاح روز دوشنبه در نشست خبری، افزود: افق مجموعه فعالیت های کمیته در سال ٩٥ تا به امروز مشخص شده است. هرچند سال ٩٥ برای کمیته امداد سال سختی بود، اما عبور از سختی ها با وفاق ملی که حول کمیته امداد ایجاد شده است، مشکلات را سهل می کند.

وی ادامه داد: همراهی رسانه، بانک ها، مجلس و دولت موجب شده است کشمکش سیاسی حول محورهای کمیته امداد ایجاد نشود.

رئیس کمیته امداد گفت: منابع کمیته امداد (عمومی، مردمی و مجتمع اقتصادی کمیته امداد) در سال ٩٥ محقق شده است.

وی با اشاره به بودجه کمیته امداد بیان کرد: بودجه سال ٩٦ کمیته امداد در برنامه ششم توسعه نسبت به سال گذشته ١٠ درصد رشد داشته است. با توجه به همکاری بانک مرکزی تا پایان فروردین ماه حدود یک هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه بانک ها دریافت و به نیازمندانی که تا کنون شناسایی شده اند، أعطا می شود.

فتاح یادآور شد: رئیس جمهور در سفر های استانی خود علاوه بر مصوبه تعیین شده به ٤ استان بالغ بر ١٠٠ میلیارد تومان برای اشتغال زایی مددجویان تخصیص دادند.

به گفته رئیس کمیته امداد، جشن خودکفایی ١٠٠ هزار مددجو با حضور رئیس جمهور برگزار می شود.

٨٠ درصد از منابع کمیته امداد برای ایجاد اشتغال از سوی بانک ها تامین می شود

فتاح ادامه داد: ٨٠ درصد از منابع کمیته امداد برای ایجاد اشتغال از سوی بانک ها و ٢٠ درصد نیز از منابع امدادی تامین می شود. مددجویان کمیته امداد در سال ٩٥ بیش از ١٠٠ هزار فقره وام اشتغال از مبلغ ٥ تا ١٥ میلیون تومان دریافت می کنند.

وی افزود: تاکنون ١٤٠ هزار خانوار به وأسطه خودکفایی و عدم نیاز به کمک های کمیته امداد از تحت حمایت این نهاد خارج شدند.

فتاح درباره افزایش مستمری مددجویان نیز گفت: باید ٥٠ درصد حقوق تعیین کننده وزارت کار باشد که تا کنون محقق نشده است، در برنامه بودجه سال ٩٥ قرار بود از محل حذف یارانه های سه دهک بالا، مبلغی به نیازمندان أعطا شود که به هر دلیلی محقق نشد؛ امیدواریم با توجه به موافقت دولت، مجلس نیز مبلغ مستمری مددجویان را افزایش دهد.

رئیس کمیته امداد گفت: هدف خروج مددجویان از پوشش کمیته امداد برای ما جدی است. برای اولین ۷ درصد از جمعیت مددجویان در طول این ۹ ماه کاهش یافته است. قصه یارانه را نباید به امداد نیز توسعه دهیم.

فتاح ادامه داد: در موضوع کمیته امداد و کمک اختلافی در کشور نداریم. حامیان از هر مذهب و طیفی هستند. هفته پیش از استان کردستان بازدید داشتم، تعداد ۶ هزار یتیم سنی مذهب تحت پوشش کمیته امداد هستند که ۱۵ هزار حامی دارند. ۵ هزار حامی از اهالی کردستان بودند و ۱۰ هزار حامی از سراسر کشور بودند.

وی افزود: تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ ایرانی مسیحی نیز تحت پوشش کمیته امداد هستند.

فتاح درباره مقوله ازدواج نیز گفت: ازدواج جامعه هدف ما یکی از اهداف ما به شمار می آید. از ابتدای سال تاکنون تعداد ۷۰ هزار فقره جهیزیه یا هدیه ازدواج به مددجویان داده ایم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه  کمترین آمار طلاق را مددجویان کمیته امداد دارند بیان کرد: زندگی مددجویان ما از پایداری نیز  برخوردار هستند چراکه مبنای زندگی آنان مادیات نیست.

فتاح درباره اورژانس اجتماعی تصریح کرد: اورژانس اجتماعی یک طرح است که باید برای اجرای آن ضمن بررسی با شورای اجتماعی نیز هماهنگ کنیم.

وی درباره گورخواب ها نیز گفت: سیاسی کردن موضوع رسیدگی به آسیب های اجتماعی(گور خواب ها) مناسب نیست و مشکلی را برطرف نمی کند. دولت تا کنون اقدامات بسیاری را برای برطرف کردن آسیب های اجتماعی انجام داده است اما رسانه ها نیز باید با دولت همراه باشند.

فتاح گفت: تکدی گری یک آسیب به شمار می آید و برخی متکدیان تابعیت ایرانی نیز ندارند و ما نیز مکانی برای نگهداری از آنان نداریم. ما در کمیته امداد وظیفه داریم به استان ها و شهرستان های محروم برویم و بازدید میدانی داشته باشیم؛ نمی توانیم با یک نسخه مشترک برای رفع مشکلات نیازمندان در سراسر کشور استفاده کنیم.

وی افزود: تعداد ۳۰ هزار از خانواده هایی که سرپرست آنان معتاد هستند تحت پوشش ما قرار گرفته اند.

رئیس کمیته امداد درباره شائبه انتخاباتی شدن سفرهایش نیز گفت: بارها درباره این موضوع صحبت کرده ام.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.