نماینده مردم شهریار در مجلس نهم، با بیان اینکه موضوع گورخواب ها نباید به فراموشی سپرده شود بر لزوم راه اندازی فاز دوم و سوم کمپ بازپروری اخوان تاکید کرد.

موضوع گورخواب ها نباید به فراموشی سپرده شود/ لزوم راه اندازی فاز دوم و سوم کمپ بازپروری اخوان

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری خانه ملت،   حسین گروسی با بیان اینکه موضوع گورخواب ها نباید به فراموشی سپرده شود، تصریح کرد: انتشار خبری درباره گورخواب‌ها در رسانه‌های داخلی و خارجی انعکاس زیادی داشت در حالی که در رابطه با این دست موضوعات باید عمل نشان داد نه عکس العمل؛ چنین مسائلی نباید به بوته فراموشی سپرده شده و تنها با رسانه‌ای کردن چند صباحی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد در مجلس نهم، از اختلاف نظرها درباره تعداد گورخواب‌ها انتقاد کرد وگفت: دانستن یا ندانستن تعداد گورخواب ها چه مشکلی از جامعه رفع می‌کند که مسئولان در مورد تعداد آنها اختلاف نظر دارند؛ باید توجه داشته باشیم که برای این گونه افراد که امروزه برخی از آنها به ناچار در گورها پناه گرفته و برخی دیگر در گوشه خیابان سکنی گزیده اند چه اقداماتی انجام شده است؟ در این باره به برخی معتادان باید جای استراحت وخواب داده شده و برخی را به مراکز ترک اعتیاد هدایت کرد تا آموزش های لازم به آنها ارائه شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم، درباره کمپ بازپروری اخوان، گفت: بزرگ‌ترین مرکز بازپروری معتادان صفادشت در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار به منظور جمع‌آوری معتادان پرخطر از سطح استان تهران و افزایش امنیت در جامعه و ساماندهی این افراد احداث شده است؛ معتادان با انتقال به این مرکز درمان می‌شوند و پس از بهبودی، مشاغل مختلفی برای آن‌ها ایجاد می‌شود.

گروسی ادامه داد: در سال ۹۰ وزیر سابق کشور را به مجلس فراخواندیم و در رابطه با کارتن خواب ها و افراد معتاد رها درجامعه از ایشان سوال کردیم که وزیر کشور از این زمین بلااستفاده دیدن کردند؛   در این رابطه ۴ الی ۵ میلیارد اعتباری برای احداث فاز اول آن در نظر گرفته و احداث شد که معتادان زیادی در این کمپ مورد بازپروری قرار می گیرند؛ اگر فازهای دو و سه این مرکز راه اندازی و فعال شود دیگر شاهد گورخوابی هموطنان و جوسازی رسانه های معاند علیه کشورمان نخواهیم بود.

ضرورت ساماندهی افراد بی خانمان و معتادان سطح شهر برای جلوگیری از بروز اتفاقاتی مانند گورخوابی

وی بر ضرورت ساماندهی افراد بی‌خانمان و معتادان سطح شهر برای جلوگیری از بروز اتفاقاتی مانند گورخوابی تاکید کرد وگفت: باید شفاف سازی شود که خروجی این همه بازدیدی که مسئولان از گورخوابان نصیرآباد داشتند چه بوده است؟ متاسفانه زمانی که اتفاقی می‌افتد تمامی رسانه ها و مسئولان به آن می پردازند اما بعداز مدتی به فراموشی سپرده می شود.

 لزوم احداث مراکزی مانند کمپ بازپروری اخوان در جنوب، شرق و شمال تهران

این نماینده مردم در مجلس نهم، بر لزوم احداث مراکزی مانند کمپ بازپروری اخوان در جنوب، شرق و شمال تهران تاکید کرد و گفت: مرکز اخوان جوابگوی رسیدگی به بازپروری معتادان نیست؛ نه تنها مرکز اخوان که محلی برای حرفه آموزی و نگهداری از معتادان است باید تقویت شده بلکه باید نسبت به راه اندازی فاز دوم و سوم آن هم اقدام کرد.

ضرورت راه اندازی فاز دوم و سوم کمپ بازپروری اخوان

گروسی با تاکید بر ضرورت راه اندازی فاز دوم و سوم کمپ بازپروری اخوان، گفت: راه اندازی فاز دوم و سوم این مرکز تنها شهرستان های غرب تهران مانند شهریار، ملارد، رباط کریم و قدس را پوشش می دهد و برای دیگر نقاط کشور باید به فکر راه اندازی مراکز جدید باشیم زیرا این مرکز تنها مرکز ماده ۱۶ است که سال ۹۰ در غرب تهران راه اندازی شده است.

لزوم افزایش حمایت ها از کارتن خواب ها و افراد بی خانمان

وی بر لزوم افزایش حمایت ها از کارتن خواب ها و افراد بی خانمان تاکید کرد و افزود: در گذشته پیشنهاد دادیم در جنوب، شرق و شمال پایتخت مراکزی مانند کمپ اخوان برای بازپروری معتادان احداث شود اما به این کار توجهی نشد؛ انتظار می رود با بازدیدهایی که مسئولان از گورخواب های نصیرآباد داشتند نسبت به احداث کمپ های بازپروری مانند اخوان در تمامی نقاط پایتخت اقدام کنند.

باید به موضوع بازپروری معتادان توجهی جدی داشت

گروسی با بیان اینکه باید به موضوع بازپروری معتادان توجهی جدی داشت، تصریح کرد: یک کمپ بازپروری جوابگوی جمعیت ۱۲ میلیونی تهران نیست و باید نسبت به افزایش چنین مراکزی اقدام کرد.

نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه باید در جهت گسترش مراکز مجهز بازپروری ترک اعتیاد در پایتخت اقدام و تنها نباید به احداث گرمخانه ها اقدام کرد، یادآور شد: با ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به معتادان باید آنها را به جامعه برگرداند تا برای خود و جامعه مفید واقع شوند؛ گسترش مراکز بازپروری در پایتخت گامی موثر در کاهش معتادان، زیبایی بصری شهر و همچنین جلوگیری ازجوسازی رسانه های بیگانه بر علیه کشور است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم، با یادآوری اینکه سازمان بهزیستی، فنی و حرفه ای و معاونت سازمان ریاست جمهوری در رابطه با مواد مخدر باید در رابطه با بازپروری معتادان هماهنگ عمل کنند نه جزیره ای، تصریح کرد: دستگاه ها باید به احداث گرمخانه ها، مراکز ترک اعتیاد و مراکز مجهز بازپروری معتادان در کنار هم توجه داشته باشند و در این باره نباید جزیره ای عمل کنند. /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.