مشهد- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان قدس رضوی نسبت به مسائل اطراف حرم مطهر نگران است و دغدغه جدی دارد، گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ ظرفیتی بی‌بدیل و استثنایی برای اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و مفاهیم و ارزش های اسلامی و انقلابی است

مشهد ۲۰۱۷ ظرفیت بی بدیل برای ترویج فرهنگ رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، سید مرتضی بختیاری در حاشیه برگزاری آیین آغاز ویژه برنامه های مشهد ۲۰۱۷ که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ ظرفیتی بی‌بدیل و استثنایی برای اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و مفاهیم و ارزش های اسلامی و انقلابی است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم ورود مستقیم مسئولان عالی کشور به موضوع مشهد ٢٠١٧ برای استفاده حداکثری از فرصت پیش رو تاکید و تصریح کرد: باید از این فرصت حداکثر استفاده را برای رساندن اندیشه الهی حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) به گوش جهانیان و نشان دادن چهره واقعی اسلام ناب و فرهنگ اهل بیت(ع) استفاده کرد.

وی با اشاره به معضلات و مشکلات فرهنگی حریم حرم مطهر امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: از مسئولان عالی کشور درخواست داریم نسبت به معضلات حاشیه حرم مطهر که تکریم شایسته زائران را با چالش رو به رو کرده است، توجه ویژه داشته باشند. خوب است که دولت محترم و مجلس شورای اسلامی در تدوین بودجه سال ۹۶ و برنامه ۵ ساله ششم به این موضوع توجه داشته باشند، زیرا رفع این معضلات به تنهایی از عهده آستان قدس رضوی خارج است.

بختیاری با تاکید بر اینکه استفاده حداکثری از فرصت مشهد ۲۰۱۷، عزم جدی تمام مسئولان کشور را می‌طلبد، گفت: مشهد مقدس پیش از این نیز پایتخت معنوی جهان اسلام بوده، هست و در آینده نیز خواهد بود و این نامگذاری نماد و نمودی برای توجه بیشتر به ظرفیت‌های عظیم مشهد با محوریت آستان مقدس امام علی بن موسی الرضا(ع) است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.