من هر سال از دوستانی که ارگانیک تولید می‌کنند می‌پرسم چند درصد محصولات کشاورزی ارگانیک است؛ هر سال می‌بینم می‌گویند یک درصد و از این یک درصد بالاتر نمی‌رود.

اهداف کمپانیهای تراریخته از نگاه رئیس شورای شهر تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر سیاستهای تولید محصولات سالم و ارگانیک، گسترش محصولات تراریخت را در مواردی حاصل «منفعت‌طلبی» دانست و گفت: عده‌ای هم ذیل یک برنامه، «براندازی» و «نسل‌کشی» و برای تغییرات در نسل ما این برنامه را دنبال می‌کنند.

به گزارش قدس آنلاین، بوستان گفتگوی تهران طی روزهای یازدهم تا هفدهم دیماه سال جاری میزبان نهمین نمایشگاه محصولات ارگانیک است. در این نمایشگاه تولیدکنندگان در قالب بیش از ۱۰۰ غرفه، محصولات سالم و ارگانیک خود را در معرض بازدید عموم قرار می‌دهند.

در این مراسم مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با ابراز امیدواری نسبت به اینکه آنچه به نفع مردم و سلامت آنهاست شکل بگیرد و اجرایی شود، خاطرنشان کرد: من هر سال از دوستانی که ارگانیک تولید می‌کنند می‌پرسم چند درصد محصولات کشاورزی ارگانیک است؛ هر سال می‌بینم می‌گویند یک درصد و از این یک درصد بالاتر نمی‌رود.

وی تأکید کرد: این یک درصد به جایی نمی‌رسد و دردی را دوا نمی‌کند؛ محصولات ارگانیک باید بیشتر از اینها باشد؛ مردم هم استقبال می‌کنند.

رئیس شورای عالی استانها خاطرنشان کرد: وزارت جهادکشاورزی هم باید برنامه‌ریزی کند یارانه‌ای که به کودها و سموم شیمیایی می‌دهد سامان‌یافته و در حد معمول باشد.

وی با اشاره به اینکه «قدیمترها یاد گرفته بودند که هرچه بیشتر سم بزنیم محصول بیشتر می‌شود» متذکر شد: ما وقتی کوچک بودیم بهداشت به بدن کودکان هم ددت می‌زد؛ بعدها فهمیدند که این ددت سم مضری است؛ حالا هم دیر داریم متوجه می‌شویم این محصولات چقدر آسیب‌رسان است.

چمران ادامه داد: ما اقدامات آقای دکتر شاعری و نمایندگان کمیسیون کشاورزی را دنبال می‌کردیم که آیا می توانند محصولات تراریخته را مهار کنند یا خیر؛ البته باز هم کاملاً مهار نشده و عده‌ای می‌توانند وارد کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه «عده‌ای برای سود تجاری در تجارت این محصولات فعالیت می‌کنند» اضافه کرد: عده‌ای هم برای یک برنامه براندازی و نسل‌کشی و برای تغییراتی که در نسل ایجاد می‌کند این برنامه را دنبال می‌کنند.

وی تأکید کرد: ما باید در مقابل این جریان بایستیم  و تشویق کنیم ارگانیک بیشتر شود

چمران با ابراز خوشنودی از اقدام میادین میوه و تره بار در اختصاص غرفه‌های ارگانیک، خاطرنشان کرد: ما در فرشگاههای شهروند هم دنبال می‌کنیم که محل خاصی اختصاص بدهند.

وی از تولیدکنندگان محصولات سالم و ارگانیک خواست این محصولات را فقط برای صادرات تولید نکنند؛ چرا که مردم ایران هم حق دارند که از این محصولات استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.