معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از دائمی شدن دبیرخانه ستاد مرکزی اربعین حسینی خبر داد و گفت: همه استانداران مکلفند تا با انتخاب نماینده‌ای از استان خود، برنامه‌ها و مباحث مربوط به استان خود را در زمینه برگزاری مراسم اربعین حسینی پیگیری و به این دبیرخانه اعلام کنند.

فعالیت دبیرخانه ستاد مرکزی اربعین حسینی دائمی می شود

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری روز دوشنبه در نشست وزیر کشور با استانداران سراسر کشور، افزود: علاوه بر این استانداران مکلفند تا برنامه‌ها و پیشنهادات خود را تا پیش از سال ۹۶ به تصویب این دبیرخانه برسانند.

وی در ادامه بر بسترسازی مناسب برای صیانت از فرهنگ اربعین تاکید کرد و با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با کشور عراق، گفت: نیازمند توافقات همه جانبه با کشور عراق هستیم و بر همین اساس لازم است از هم اینک این توافقات از سوی وزارت خارجه تا پیش از سال ۹۶ انجام پذیرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه امسال آمار زائران ایرانی به عتبات عالیات در سالروز اربعین نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۵ رصد رشد داشته است، گفت: باید ساز و کارهای لازم و دور اندیشی مناسب در این زمینه برای سال آینده اندیشیده شود.

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت ها در مرزهای غربی و جنوبی کشور افزود: با اقدامات انجام شده در سال جاری، در سالروز اربعین حسینی از حجم فشار بر مرز مهران حدود ۱۲ درصد کاهش یافت.


ذوالفقاری در پایان از همه استانداران و مسئولان اجرایی استان‌ها و دستگاه‌های متولی که در برگزاری مراسم اربعین حسینی خدمت کردند و با ایمان و اعتقاد برای خدمت به زائران امام حسین (ع) قدم برداشتند قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.