هنوز تنور انتخابات ریاست جمهوری 96 گرم نشده، اما پای رقابت‌ها و کنایه‌های انتخاباتی به هرم بهارستان در خانه ملت باز شد.

از شهادت و اسارت دانش‌آموزان تا شوخی رئیس با نامزد ریاست جمهوری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، جلسات علنی نوبت صبح و عصر امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه گذشت، مانند جلسات دیگر با حاشیه‌های جالب روبرو بود.

این جلسه هم نمایندگان مانند اکثر جلسات قبل شاهد روی گشاده و شوخی‌های یکی در میان علی لاریجانی رئیس پارلمان بودند.

هنگامی که حسن سلیمانی نماینده کنگاور به عنوان موافق حذف بخشی از ماده ۷۹ لایحه سخن می‌گفت و با هیجان نسبت به اشکالات آن گوشزد می‌کرد و گفت که فاعل این بند با فعل آن نمی‌خواند، علی لاریجانی با خنده خطاب به نمایندگان گفت: کل مشکل آقای سلیمانی، فاعل و مفعول و فعل است.

دقایقی بعد سیده فاطمه حسینی دختر صفدر حسینی که چندی پیش با اظهارات جنجالی خود درباره حقوق نجومی پدرش در مجلس خبرساز شده بود، خواستار حذف ماده ۷۹ لایحه و ارجاع آن به کمیسیون تلفیق شد؛ لاریجانی هم در پاسخ به این نماینده تازه‌وارد و اصلاح‌طلب یادآور شد که حذف ماده به معنای ارجاع آن به کمیسیون تلفیق نیست و از وی خواست تا از درخواست خود صرف‌نظر کند، اما بعد از اصرار حسینی برای رأی‌گیری، هنگامی که درخواست وی رأی نیاورد، لاریجانی با لحن جالبی برگشت گفت: تصویب نشد؛ این هم از رأی‌اش!

بررسی ماده ۷۹ لایحه برنامه ششم که به طور اختصاصی به موضوع تحول در نظام آموزش و پرورش می‌پردازد، باز هم با حاشیه‌های جالبی روبرو بود؛ علیرضا رحیمی نماینده تهران خواستار حذف بندی از این ماده شد که به توسعه و تسهیل سفرهای فرهنگی و اردویی دانش‌آموزی اشاره دارد، اظهار داشت: حوادث و سوانح در سفرهای دانش‌آموزی زیاد شده است.

لاریجانی هم با خنده خطاب به این نماینده جانباز و آزاده گفت: اشکالی ندارد، نهایتش مانند شما آزاده می‌شوند؛ رحیمی هم به رئیس گفت: حالا شهید نشوند!

در بخش‌های پایانی بررسی این ماده از لایحه، هنگامی که هادی قوامی نماینده اسفراین برای تذکر درباره بخشی از این ماده درخواست وقت کرده بود، میکروفن وی برای لحظاتی دیر روشن شد و هنگامی که روشن شد، این نماینده ناخواسته فریاد زد «الو» رئیس مجلس هم در پاسخ به او جواب داد: الو، خیلی خسته‌اید! قوامی هم کم نیاورد و گفت «این الو همان Hello است.»

اما جالب‌ترین و در عین حال پررنگ‌ترین حاشیه جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس، کنایه چندباره رئیس مجلس به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات بود؛ هنگامی که لاریجانی می‌خواست برای کل ماده ۷۹ رأی‌گیری کند، تعدادی از نمایندگان از جمله محمدمهدی زاهدی را که روز گذشته خبر کاندیداتوری خودش در انتخابات ریاست جمهوری آینده را به برخی رسانه‌ها داده بود، دعوت کرد تا جایگاه هیات رئیسه را ترک کنند و سر صندلی خود بروند و رای بدهند.

رئیس مجلس همزمان با اینکه نمایندگان را دعوت به رأی دادن می‌کرد، با خنده خطاب به زاهدی گفت: «الحمدلله کاندید هم که شده‌اید؛ برو رأی بده این‌جوری رأی نمیاری‌ها»؛ زاهدی هم با خنده به سمت صندلی خود دوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.