اراک- معاون امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در اراک از کشف ۵۵۰ تن انواع مواد مخدر در ۹ ماهه امسال خبر داد.

کشف ۵۵۰ تن انواع مواد مخدر در کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار اسدالله هادی نژاد در جلسه کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به اولویت کشور در راستای مقابله با مواد مخدر به عنوان یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی، افزود: ستاد مقابله با مواد مخدر با همکاری و تعامل دستگاه های امنیتی و نهادهای ذیربط اقدامات گسترده ای را برای پیشگیری و مقابله با عرضه مواد افیونی در کشور انجام داده است.

وی با بیان اینکه افغانستان با تولید سالانه ۹۰ درصد تریاک جهان، بزرگترین تولید کننده موادمخدر به شمار می رود بیان داشت: باتوجه به همجواری این کشور با جمهوری اسلامی ایران لازم است اقدامات مقابله ای گسترده ای در مرزهای همجوار نیز صورت پذیرد.

سردار هادی نژاد با اشاره به اقدامات امنیتی مطلوب در مرزها اظهار داشت: با تمهیدات اجرایی اندیشیده شده، بین ۷۰ تا ۸۰ درصد از کشفیات مواد مخدر در کشور مربوط به استان های مرزی کشور است.

وی تصریح کرد: ۳۵ درصد از تولید تریاک افغانستان برای عبور وارد ایران می شود که لازم است با تشدید تمهیدات مقابله ای در مناطق مرزی کشور مواد مخدر به داخل کشور راه پیدا نکند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در ادامه این جلسه از کشف ۵۵۰ تن انواع مواد مخدر در ۹ ماهه نخست امسال در کشور خبر داد و گفت: این اقدامات حاصل تلاش و انسجام همه جانبه دستگاه ها در زمینه مقابله با این معضل خانمان سوز در کشور است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای دستگیری قاچاقچیان، لازم است با توجه به کسب مال این افراد از طریق قاچاق مواد افیونی اموال این افراد شناسایی و اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

هادی نژاد با تاکید بر افزایش تعاملات با دستگاه قضائی در راستای مقابله با مواد مخدر اظهار داشت: برای تسهیل در روند اقدامات مقابله ای با معضل مواد مخدر، برنامه های مقابله ای به وپژه در استان های شرقی تخصصی شود که این کار نیازمند همکاری و همراهی همه جانبه تمامی مسئولان است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در پایان به تقویت کنترل گلوگاه ها در محورهای داخلی کشور به عنوان عاملی مهم و بازدارنده در ورود مواد مخدر به کشور تاکید داشت و افزود: تجهیز و طراحی این گلو گاه های سیار در استان های شرقی از مهم ترین اقدامات کنترل در داخل کشور است که لازم است به زودی اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.