کرمان- محمدرضاپور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس کل بانک مرکزی قول مساعد داد تا نرخ دلار به زودی به محدوده های ۳۶۰۰ تومان برسد.

دلار تا ۳۶۰۰ تومان پایین می آید

به گزارش قدس آنلاین، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در مذاکراتی که با بانک مرکزی داشتیم مقرر شد علاوه بر کنترل التهابات فعلی ، راهکارهای میان مدت و بلند مدت نیز برای این بازار در نظر گرفته شود که دولت نیز این موضوع را قبول کرده است.

به گفته وی  ولی الله سیف در این جلسه قول مساعد برای کاهش نرخ دلار تا محدوده های ۳۶۰۰ تومان را داد و این موضوع در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت که التهابات بازار ارز مدیریت شود.

پور ابراهیمی درباره توقف نمادهای بانکی و پیگیری های مجلس برای حل مشکل این نمادها گفت: بخشی از مشکل برای بازگشایی نمادها به بانک مرکزی برمی گردد که مربوط به اختلاف نظر بانک مرکزی و سازمان حسابرسی برای استاندارد سازی افشای صورت های مالی است.

وی به برگزاری جلسه ای با وزیر اقتصاد در این خصوص اشاره کرد و ادامه داد : توافق هایی در این جلسه انجام شد و مقرر شد وزیر اقتصاد به گونه ای ای موضوع را مدیریت کند که در حداقل زمان ممکن مشکلات بانک ها برطرف شده و نمادها بازگشایی شود.

وی درباره سایر نمادهای متوقف گفت: سایر نمادهای متوقف نیز تغییراتی در سودآوری دارند که باید اعمال کنند ورئیس سازمان بورس قول مساعد دادند که موارد این نمادها به سرعت پیگیری شود، برخی نمادها هم مشکلاتی دارند که بازگشایی آنها به صلاح نیست اما اینکه بلاتکلیف هم باشند ،قابل قبول نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی طرح بانکداری بدون ربا در مجلس با برنامه ششم توسعه همراه شده است . این برنامه تا سه هفته آینده به صحن علنی خواهد رفت و در اواخر دی ماه و پس از پایان بررسی برنامه ششم ،بررسی لایحه بانکداری آغاز می شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه دولت تمایل دارد لایحه مورد نظر خودش مبنا قرار بگیرد ،گفت: اما تا امروز این لایحه به دست ما نرسیده است و با توجه به ماه های پایانی دولت و حجم بالای لوایح و برنامه ها، بعید است این لایحه در مدت باقی مانده به مجلس ارجاع شود البته مجلس رونوشتی از لایحه دولت دارد و آنرا مدنظر قرار می دهد و بر اساس آن مسیر حرکتی تعریف می شود.

وی تاکید کرد : مجلس معتقد است چنانچه نظر دولت در متن قانون لحاظ نشود به طور قطع در اجرا ،قانون با مشکل مواجه خواهد بود به همین دلیل نظر دولت را در نظر میگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.