گرگان- نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری از اجرای طرح «صیانت از خانواده» در استان های کشور خبر داد و گفت: این طرح در گلستان با موفقیت به اجرا درآمد.

طرح «صیانت از بنیان خانواده»در گلستان با موفقیت اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیدعبد الهادی هاشمی شاهرودی در نشست مشترک قضات دادسراها گلستان و بهزیستی استان اظهار کرد: در این طرح مشاوره‌های قبل و پس از ازدواج به زوج‌های جوان داده می‌شود تا پایه‌های بنیان خانواده در آن‌ها مستحکم‌تر شود.

وی درباره کتاب منتشره در باب مسائل در آستانه ازدواج گفت: این کتاب در ۵ فصل با عنوان وظایف اخلاقی که روحانیت آن را آموزش می‌دهند، آموزش بهداشتی که کارشناسان بهداشتی آن را آموزش می‌دهند، مقررات قضائی که قضات کار آموزش آن را برعهده دارند، مسائل روان‌شناختی که روانشناسان در این بخش کمک می‌کنند و ایمنی و خانواده را هم نیروی انتظامی برعهده دارد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این کتاب سرآغاز مناسبی برای آموزش به جوانان است و کارشناسان این افراد را برای یک زندگی خوب و موفق و کاهش پدیده طلاق آماده می‌کنند.

آیت الله هاشمی شاهرودی تصریح کرد: مسئولان استان البرز هم خواهان اجرای این طرح هستند و به زودی این طرح در این استان هم آغاز میشود.

رئیس کل دادگستری گلستان هم در این نشست از رتبه گلستان در کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد و افزود: استان گلستان در این بخش رتبه نخست کشور را دارد و این با وجود اقوام مختلف در استان نشان خوبی است.

هادی هاشمیان اظهار کرد: کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری استان گلستان و کم شدن زندانیان از نمونههای بارز موفقیت گلستان در این بخش است.

مدیر کل بهزیستی گلستان هم در این جلسه گفت: در همایش قضات و کارشناسان و روسای بهزیستی سراسر کشور با آشنایی با مسائل مختلف، راهکارهای کاهش طلاق مورد بررسی قرار گرفت.

ابراهیم غفاری وی با اشاره به رتبه گلستان در مقایسه با میانگین کشوری در مورد طلاق تصریح کرد: در کشور از هر ۳ و ۶دهم ازدواج‌ها یک مورد به طلاق منجر می‌شود که این میانگین در استان گلستان ۵ و ۵ دهم است که ما با برگزاری این همایش‌ها و نشستها به دنبال بهتر کردن این وضعیت هستیم.

وی تاکید کرد: ما باید رتبه طلاق را در استان بسیار کاهش دهیم و به مرز صفر برسانیم تا از مشکلات بعدی مانند فرزندان طلاق، مادران بیسرپرست جلوگیری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.