۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 489532

ئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: حدود ۲۰۰ نفر اعم زنان باردار، معلول، سالمند و کودک در ۱۰۰ چادر در مجاورت حرم مطهر در سرمای شدید زندگی می کنند و کسی آنها را نمی بیند.

زندگی ۲۰۰ بی خانمان در مجاورت حرم مطهر

به گزارش «قدس آنلاین»،   فاطمه دانشور با اشاره به بازید خود در روز گذشته از یکی از پارکینگ های حرم حضرت امام خمینی(ره)، گفت: در این بازدید مشاهده شد که ۲۰۰ نفر اعم زنان، مردان، کودکان، سالمندان و زنان باردار در این چادرها زندگی می کنند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه ۱۶ خانواده در این چادرها زندگی می کنند، اظهار کرد: مابقی این افراد زنان و مردان مجردی هستند در این چادرها زندگی می کنند.

دانشور بیان کرد: در بین افراد مشاهد شد که ۵ نفر از زنان، باردار بوده و شرایط سختی را به لحاظ گرمایشی و تغذیه دارند؛ ضمن اینکه کودکانی که در این محل بودند شرایط نامساعدی را داشتند.

وی با بیان اینکه تعدادی از این افراد ماه ها در این محل زندگی می کنند، گفت: متاسفانه در این مدت هیچ نهاد و ارگانی جهت ساماندهی این افراد وارد کار نشده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به صحبت های مطرح شده از سوی خانواده ها، تصریح کرد: تعدادی از این افراد جهت اشتغال، کسب و کار به تهران آمده بودند که بنا به گفته هایشان پس از نا امیدی از درآمد و کسب و کار، این مکان را برای سرپناه خود انتخاب کردند.

دانشور همچنین به صحبت های یکی از پرنسل حرم حضرت امام خمینی، اشاره کرد و گفت: بنا به گفته این فرد، این افراد مشکلاتی را برای زائران به وجود آورده اند و حتی برخی از افرادی که از کشورهای خارجی به حرم مراجعه می کنند، اقدام به گرفتن عکس از چادرها می کنند.

وی تصریح کرد:متاسفانه در این محل اثری از فعالیت فوریتهای اجتماعی شهرداری و سایر نهادهای حمایتی نبود که خود جای سوال دارد.

دانشور با انتقاد از برخی از اظهارات مسئولان مبنی بر اینکه در تهران بی خانمانی وجود ندارد، گفت: بهتر از مسئولان سری به برخی از مناطق جنوبی شهر و زیر پل ها و اینگونه محل ها بزنند تا بدانند که در تهران نیز بی خانمانی وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.