۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 489549

فیلم سینمایی "گشت ارشاد ۲" بازی حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی و بهاره افشاری به دفتر دبیرخانه تحویل داده شد.

"گشت ارشاد ۲" به جشنواره رسید

به گزارش «قدس آنلاین»،  فیلم سینمایی "گشت ارشاد ۲" به نویسندگی و کارگردانی "سعید سهیلی زاده" به دفتر جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد.  خبرگزاری میزان به همین بهانه نگاهی به آخرین سهیلی زاده انداخته و شانس دریافت سیمرغ در بخش های مختلف را بررسی کرده است.  

شانس دریافت سیمرغ بهترین کارگردان

سعید سهیلی پس از شروع نه چندان موفق خود در سینما طی سال های گذشته روند فیلمسازی خود از کمدی های سبک را تغییر داده و به یکی از کارگردان های تاثیر گذار کمدی مبدل شده است.

وی از فیلم هایی همچون چهار انگشتی، ازدواج در وقت اضافه و چارچنگولی فاصله گرفته با کمدی های پر مایه تری همچون گشت ارشاد و کلاشینکف ردپایی مناسب از خود به جا گذاشته است. کمدی هایی که همواره ته مایه تلخی از بحران های اجتماعی را یدک می کشند.

وی امسال با همان گروه قبلی فیلم سینمایی گشت ارشاد ۲ را به جشنواره ارسال کرده تا بتواند برای نخستین بار سیمرغ بلورین این رویداد هنری را از آن خود نماید. خواسته ای که باز هم برای سهیلی اتفاقی سهل الوصول نیست زیرا داوران جشنواره خیلی سخت کارگردان فیلم های کمدی را مستحق دریافت سیمرغ می دانند.

شانس دریافت سیمرغ بهترین بازیگر مرد
 

حمید فرخ نژاد
 

فرخ نژاد تا به حال دو بار برای فیلم های "عروس آتش" و "استرداد" سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرده و امسال با سه فیلم "خوب، بد، جلف"، "بی حساب" و "گشت ارشاد ۲" به فجر آمده تا سومین سیمزغ را به خانه ببرد.

ورود فرخ نژاد به سینما را با مرحون فیلم "در کوچه های عشق" و شخص خسرو سینایی دانست. کارگردانی که بازیگران بزرگی را وارد عرصه سینما کرده است. از آن پس فرخ نژاد با کارگردان های بزرگی همچون ابراهیم حاتمی کیا، اصغر فرهادی، رسول صدرعاملی  روح الله حجازی همکاری مشترک داشته است.

وی امسال با دو فیلم کمدی و یک فیلم جدی به سینما پا گذاشته و باید دید در صورت قبولی فیلم ها از سوی دبیرخانه، شانس دریافت سیمرغ برای فرخ نژاد در خصوص کدامیک از فیلم ها بیشتر است.

دومین تجربه همکاری سعید سهیلی و فرخ نژاد به احتمال زیاد به یکی از پرفروش ترین فیلم های سال آینده مبدل خواهد شد.
 

پولاد کیمیایی

پولاد به گفته خود برای فیلم "جرم" مستحق دریافت سیمرغ بود. وی آن زمان و پس از ناکامی در جشنواره گفت: قهرمان سینمای کیمیایی شدن برای من راه طولانی و سختی بود از سرب و تجارت و سلطان تا رئیس و حکم و محاکمه در خیابان و جرم، رسیدن به این نقطه خیلی سخت بود. من در «جرم» خودم را شایسته سیمرغ می‌دانستم ولی این اتفاق نیفتاد اما درس بزرگی برای من بود و استقلالم را بیشتر کرد.

وی تا به حال دو بار برای فیلم های "جرم" ساخته پدرش مسعود کیمیایی و "گشت ارشاد ۱" نامزد دریافت سیمرغ بلورین بازیگر مکمل مرد شده اما هیچ بار نتوانسته این جایزه را دریافت کند.

این بازیگر سینما امسال با دو فیلم به فجر آمده تا طلسم ناکامی اش در این جشنواره را بشکند. دو فیلم "گشت ارشاد ۲" از سعید سهیلی و "خفه گی" از فریدون جیرانی دو اثری هستند که پولاد با بازی در آنها به فجر ۳۵ آمده است. در صورتی تحویل فیلم خفه گی به جشنواره شانس پولاد برای دریافت سیمرغ بیش از پیش خواهد شد.
 

ساعد سهیلی
 

دو نامزدی سیمرغ نقش مکمل مرد تنها دستاوردی است که ساعد سهیلی از جشنواره فیلم فجر به همراه دارد. دستاوردی که برای این بازیگر جوان موفقیتی بزرگ محسوب می شود.

ساعد هم مانند پولاد تربیت شده پدرش در عرصه بازیگری بوده و در بیشتر آثار سهیلی پدر، به ایفای نقش پرداخته است. وی دو بار برای فیلم های "گشت ارشاد" و "رخ دیوانه" نامزد سیمرغ شده اما نتوانسته جایزه را در دستان خود ببیند.

وی امسال برای دریافت این جایزه شانس بالایی دارد. سهیلی جشنواره ۳۵ را با دو فیلم آغاز خواهد کرد. وی در فیلم "پل خواب" در نقش اول ظاهر شده و شانس خوبی برای رقابت دارد. از این گذشته شانس بازیگری مکمل برای گشت ارشاد ۲ را هم نمی توان نادیده گرفت.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.