نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی گفت: بابت بی‌توجهی دولت به مشکلات مرزهای استان کرمانشاه، مرز شیخ‌صله و موضوع کشته شدن کولبران از رئیس جمهور به قوه قضائیه شکایت کردم.

مرگ جوانان کولبر در مرز مایه تأسف است/ از رئیس جمهور شکایت کردم

به گزارش قدس آنلاین، شهاب نادری با اشاره به بیکاری جوانان استان به‌خصوص شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر، اظهار داشت: در این منطقه مرکز واحدی پیدا نمی‌شود که حداقل ۲۰ جوان در کنار یکدیگر کار کنند.

نادری با بیان اینکه شهرستان‌های پاوه و اورامانات بسیار محروم هستند، ادامه داد: در این شهرستان‌ها هنوز جاده‌ای وجود دارد که موجب تصادفات، داغدارشدن و بی‌سرپرست شدن خانواده‌های می‌شود با توجه به اینکه بیمارستان با کادر درمان مجهزی نیز در این مناطق راه‌اندازی نشده است.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی به موضوع کولبران مرزنشینان اشاره کرد و متذکر شد: دغدغه مردم مشکل و ساماندهی مرزها است، مشکلات در مرزها به‌حدی است که به‌عنوان نماینده منتخب مردم و زبان گویای آن‌ها در مجلس بر آن شدم که به رئیس جمهور تذکر دهم.

نادری با بیان اینکه بابت بی‌توجهی دولت به مشکلات مرزهای استان کرمانشاه، مرز شیخ‌صله و موضوع کولبران از رئیس جمهور به قوه قضائیه شکایت کردم، افزود: به‌تازگی به رئیس جمهور و وزیر کشور درخصوص مرزهای استان کرمانشاه و به‌خصوص مرز شیخ‌صله تذکراتی دادم.

وی با اشاره به اینکه با استناد به ماده ۲۳۶ قانون اساسی از شخص رئیس جمهور به قوه قضائیه شکایت کردم، بیان کرد: مرز برای کوله‌بران مرزنشین تبدیل به دردسر شده است، چرا که قانون شلیک در مرزها را به ماموران مرزبانی آموزش نمی‌دهند و اکثر تیرها به سر و سینه کولبران زحمت‌کش برخورد می‌کند.

نادری با ابراز تاسف از مرگ جوانان کولبر در مرز اورامانات‌، گفت: هفته گذشته جوان ۲۷ ساله‌ای از منطقه اورامانات که در مرز برای کسب روزی خود مشغول کار کولبری بود توسط گلوله نیروهای مرزبانی جان باخت.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناراحتی و اعتراض مردم نسبت به این اقدام، گفت: جانباخته هیچگونه کالای قاچاقی همراه خود نداشته، حتی تسلیم شده و حین تسلیم شدن به او شلیک شده است. 

وی به ناراحتی و اعتراض خود و مردم نسبت به این اقدام مرزبانی، یادآور شد: رئیس جمهور و وزیر کشور در این رابطه هیچ اقدامی نکردند به بهانه امنیت تاکنون ۲ جوان از این منطقه مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند و جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.