بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: درصد جذب اعتبارات اشتغال در اسفراین پایین است و حتی درصد پرداخت این تسهیلات در برخی بانک های این شهرستان صفر است.

درصد جذب اعتبارات اشتغال در اسفراین پایین است

به گزارش قدس آنلاین، عباس اهرابی صبح سه شنبه در دومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اسفراین اظهار کرد: از مجموع اعتبارات ابلاغی دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی به این شهرستان، در سال جاری تاکنون حدود دو میلیارد تومان پرونده‌های مددجویان تکمیل و به بانک‌های عامل معرفی‌شده‌اند که تنها در این شهرستان ۳۶ درصد این اعتبارات جذب‌ شده است.

وی از تمامی مدیران بانک‌ها خواست با توجه به اینکه مدت‌زمان کمی تا پایان سال باقی‌مانده نسبت به جذب اعتبارات اهتمام بیشتری داشته باشند تا حقی از مددجویان این شهرستان ضایع نشود.

وی ادامه داد: در سال جاری تنها، ۱۵ میلیارد تومان از منابع بانکی برای اشتغال زایی مددجویان کمیته امداد استان اختصاص یافته است.

اهرابی با بیان اینکه این نهاد در سال گذشته در جذب منابع بانکی برای اعطای تسهیلات اشتغال زایی در جایگاه دوم کشور قرار گرفت، افزود: کمیته امداد خراسان شمالی توانست اعتبار ۲۴ میلیارد تومانی را در سال گذشته جذب و اعطا کند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: رسالت اصلی کمیته امداد در بحث توانمندی خانواده‌ها این است که مددجویان تحت حمایت این نهاد را به سمت و سویی سوق دهیم که بتوانند روی پای خودشان بایستند و آن چسبندگی بسیار زیادی که از قبل در این نهاد بوده را از بین ببریم.

سرپرست فرمانداری اسفراین نیز در این جلسه یکی از دغدغه‌های مهم دولت را رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال دانست و تصریح کرد: بانک ها سد راه خدمت رسانی به جامعه هدف نیازمند شغل در مسیر اعطای تسهیلات نشوند و با مردم داری و اخلاق مداری پاسخگوی نیازهای مردم باشند.

یحیی آبادی با اشاره با اعتبارات بسیار خوب این شهرستان در تبصره ۲۶ گفت: متأسفانه بانک‌ها در حوزه پرداخت تسهیلات در بخش اشتغال‌زایی از محل تبصره ۲۶ عملکرد خوبی نداشته‌اند که تمامی رؤسای بانک‌ها باید تلاش کنند تا فرصت باقی‌مانده تا پایان سال نسبت به جذب منابع به این شهرستان تلاش مضاعفی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.