بجنورد- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: پروژه مسکن مهر با مشکلات متعددی روبرو بوده و در بسیاری از مناطق از امکانات و زیرساخت های لازم برخوردار نیست.

مسکن مهر بجنورد با مشکلات متعددی در حوزه زیرساخت ها روبرو است

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین علی نیا گفت: در سفر نماینده وزیر نیرو به استان وضعیت این پروژه در سطح استان به طور کامل تشریح و گزارشات لازم برای وی ارسال شده است که بنابر قول مساعدت وزارت نیرو ۶۰ درصد از اعتبار ۵۲ میلیاردی در حوزه آب، برق و فاضلاب پروژه مسکن مهر استان از سوی این وزارت خانه تامین خواهد شد.

اظهار کرد: در مجموعه گلستان شهر بجنورد ساخت و تکمیل حدود ۱۷ هزا  واحد مسکونی با سکونت ۸۰ هزار نفر پیش بینی شده است که تا کنون ۲۰ هزار نفر ساکن شده اند و ادامه پروژه در دست اجرا است.

وی گفت: بنا بر تاکید رئیس جمهوری جهت اتمام و تکمیل پروژه مسکن مهر تا پایان دولت به دنبال حل مشکلات آن هستیم.

وی ادامه داد: پروژه مسکن مهر با مشکلات متعددی روبرو بوده و در بسیاری از مناطق از امکانات و زیرساخت های لازم برخوردار نیست.

علی نیا افزود: با توجه به تاکید دولت سابق در خصوص اتمام سریع و تحویل مسکن مهر متاسفانه این پروژه با مشکلات فنی متعددی روبرو است.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی و فنی از عمده مشکلات اصلی پروژه مسکن مهر است که در برخی موارد هزینه های زیادی را به همراه داشته است.

علی نیا بیان داشت: حل مسائل و مشکلات این پروژه در سطح استان با تشکیل تیم متخصص متشکل از کارشناسان فنی و مالی و همچنین کارشناسان رسمی دادگستری در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: گزارشات اسناد و مدارک بررسی شده به دادگستری ارسال و در کوتاه ترین زمان ممکن با خاطیان امر در این حوزه برخورد قاطع خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: انتخاب برخی پیمانکاران فاقد صلاحیت در خصوص عملیات و اجرایی کردن این طرح از سوی تعاونی ها پروژه مسکن مهر را با مشکلات مختلف مواجهه کرده است.

محمد حسین علی نیا افزود: بنابر تصمیم دولت این پروژه به سمت انبوه سازان سوق پیدا کرد و آنان مستقیما با اداره کل راه و شهرسازی وارد مذاکره شدند که نتیجه آن کاهش مشکلات در این حوزه شده است.

علی نیا تصریح کرد: افزایش مبلغ وام مسکن از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان و همچنین کاهش میزان مالیات دریافتی از دیگر اقدامات دولت در خصوص کاهش مشکلات است.

وی در ادامه به اقدامات موثر دولت در خصوص تامین مشکلات زیر ساختی پروژه مسکن مهر استان نیز اظهار داشت: در بخش گازرسانی تمامی مساکن از نعمت گاز برخوردار هستند و بخش های در حال توسعه نیز به همان نسبت بهره مند خواهند شد.

وی بابیان اینکه جهت تکمیل زیرساخت های مسکن مهر اقتصاد در حوزه آب  و برق نیز حدود ۱۳ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده استادامه داد: همچنین حدود ۳۹ میلیارد نیز جهت اجرای طرح فاضلاب مسکن مهر نیز اعتبار پیش بینی شده است.

علی نیا افزود: بنا بر مصوبه ی دولت در خصوص تامین اعتبارات مورد نیاز این طرح ۵۰ درصد آن توسط وزارت نیرو و ۵۰ درصد آن توسط وزارت راه و شهرسازی میسر خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.