شهرکرد-سومین کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران، فروردین ماه ۱۳۹۶در دانشگاه شهرکرد برگزار می شود.

سومین کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، سومین کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران به همت گروه مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شهرکرد و با همکاری انجمن ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران، با هدف فراهم آوردن امکان هم‌اندیشی و بهبود همکاری میان متخصصان حوزه‌های مختلف مرتبط با بازشناسی الگو و تحلیل تصویر، ایجاد بستر مناسب برای تعامل بین پژوهشگران فعال در این حوزه و صنایع مرتبط ، بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران، گسترش دانش موجود در زمینه ی پردازش تصویر و الگو و تبادل ایده های جدید توسط صنعتگران و پژوهشگران، ۳۰ و ۳۱ فروردین ۱۳۹۶در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه شهرکرد برگزار می شود.

 این کنفرانس در دو محور موضوعی بازشناسی الگو( تشخیص آماری، نحوی و ساختاری الگو ، تشخیص الگو در بیوانفورماتیک و بیولوژیک محاسباتی و...) و تحلیل تصویر( تجزیه، تحلیل و درک تصویر و ویدئو،  بخش‏ بندی ویژگی ها و توصیف گرها ، تجزیه و تحلیل رنگ و بافت و...) برگزار می گردد.

  آخرین مهلت ارسال مقاله به این کنفرانس۲۶  دی ماه ۱۳۹۵ می باشد، به برترین مقاله های فارسی و انگلیسی ارایه شده در کنفرانس جوایز نقدی اهدا خواهد شد و مقالات برتر در مجله علمی پژوهشی  ماشین بینایی و پردازش تصویر و مجله علمی پژوهشی Journal of Medical Signals and Sensores  چاپ خواهند شد و تمامی مقالات پذیرفته شده این کنفرانس در سایت مرجع دانش (سیویلیکا) نمایه خواهند شد.

  شایان ذکر است، بازشناسی الگو و تحلیل تصویر از پرکاربردترین و گسترده ‏ترین شاخه‏ های هوش مصنوعی هستند که از سوی پژوهشگران رشته ‏های مختلفی چون مهندسی برق، کامپیوتر و ریاضیات مورد توجه قرار گرفته‏ اند. کاربردهای گسترده و جذاب موجود در این حوزه از پردازش تصاویر ماهواره‏ ای تا پردازش تصاویر پزشکی و از کشف الگوهای موجود در داده‏ های متنی تا کاربردهای صنعتی باعث شده این حوزه نه تنها به یک حوزه ‏ی تحقیقاتی فعال بلکه به یک حوزه‏ ی کاملاً تأثیرگذار صنعتی و پزشکی تبدیل شود.

  گفتنی است، اولین کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران در اسفند ۱۳۹۱ در دانشگاه بیرجند و دومین کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران در اسفند ۱۳۹۳ در دانشگاه گیلان برگزار شد.

 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سومین کنفرانس بین المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران  به لینک http://www.ipria۲۰۱۷.com مراجعه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.