بجنورد- شهردار بجنورد گفت:میزان مطالبات شهرداری از مردم و دستگاه های دولتی ۴۵میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۳۰میلیارد تومان مختص به دستگاه های دولتی است.

شهرداری بجنورد ۴۵ میلیارد تومان از ادارات طلب دارد

به گزارش قدس آنلاین، کیوان دژهوت پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: با گذشت۹ ماه از سال، متاسفانه تاکنون این ۳۰میلیارد تومان بدهی که ۲دهم درصد از وزن بودجه را تشکیل می دهد پرداخت نشده است.

وی افزود:۱۳۰ میلیارد تومان بودجه برای سال جاری تعریف شده، که از این مبلغ ۳۰میلیارد تومان متعلق به بدهی های دولتی و مبلغ باقی مانده عوارض های وصول شده است.

وی ادامه داد:از۵۲میلیارد تومان،بالغ بر ۴۷درصد صرف هزینه های عمرانی شده که امید وار هستیم ۹۰درصد از پروژه ها تا پایان سال عملیاتی و مابقی پروژه ها در سال۹۶ به اتمام می رسد.

وی در خصوص میزان بدهی شهرداری گفت: ۱۲میلیارد تومان از بدهی های شهرداری پرداخت شده و مابقی بدهی با فروش زمین های املاکی، پرداخت خواهد شد.

وی یاد آور شد: ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی پرداختی شهرداری از تسهیلات ۳۰درصد تخفیف ارائه شده برای مردم در ساخت و ساز تامین شد که این فرآیند در بهمن ماه سال جاری نیز دوباره انجام می شود.

دژهوت افزود:در صدد هستیم تا برای پروژه باباامان و باز گشایی معابر عبور و مرور وامی به مبلغ ۳میلیارد تومان از بانک شهر و۳میلیارد تومان از وزارت کشور برای این پروژه ها دریافت کنیم.

 وی همچنین با اشاره به راه اندازی دوشنبه بازار، گفت: شهرداری وظیفه ای در قبال دوشنبه بازار ندارد بلکه وظیفه برقراری بازار روز را دارد .

شهردار بجنورد عنوان کرد: دوشنبه بازار قبلی جهت پرداخت بدهی به تامین اجتماعی واگذار شد اما برای محل جدید جانمایی صورت گرفته است و تا پایان همین ماه با عنوان بازار روز و ۵۰۰ غرفه فعالیت خودش را آغاز می کند.

شهر دار بجنورد در خصوص احداث گرمخانه نیز اظهار داشت:احداث گرمخانه که محلی برای افراد بی سرپناه است در ماه جاری به مناسبت دهه فجر افتتاح می شود.

وی همچنین افزود:با توجه به اینکه در آستانه تعیین شدن بوجه سال ۹۶ قرار داریم،کسانی که مایل به احداث هتل،سینما و پار کینگ هستند پروانه ساخت آن به صورت رایگان داده می شود.

وی در خصوص حقوق پرنسل شهرداری نیز افزود:کارگران فضای سبز و اتوبوس رانی ۴ماه حقوق دریافت نکرده بودند که طی پیگیری های صورت گرفته ۲ماه از این بدهی پرداخت شده است.

وی در ادامه از ایجاد بازار سوغات در بجنورد خبر داد و اظهار داشت:برنامه ریزی های صورت گرفته بر این اساس است که در ۲۲بهمن سال جاری یک محوطه بین راهی که متشکل از رستوان،مسجد و مغازه های تجاری کلنگ زنی شود تا مسافران بین راهی از این فضا بتوانند استفاده کنند.

شهرداری بجنورد در بخشی از صحبت های خود در خصوص ساخت ترمینال جدید مسافری ، افزود: در مدیریت قبلی توافقی بین شهرداری و استانداری صورت گرفته بود که شهرداری ترمینال را در اختیار استانداری قرار دهد و ترمینال جدیدی توسط استانداری ساخته شود.

وی ابراز داشت: زمین جدید برای ساخت ترمینال مسافربری واقع در سه راه کشتارگاه قدیم به مساحت ۵ هکتار جانمایی شده است که امیدواریم در سال ۹۶ ترمینال مسافربری جدیدی داشته باشیم.

وی در خصوص المان میدان امام رضا نیز خاطر نشان کرد: المان میدان ورودی امام رضا برای بار دوم به مناقصه گذاشته می شود اگر کسی در این مناقصه شرکت نکند به بخش خصوصی وپیمانکاری که توان اتمام این پروژه را داشته باشد واگذار می شود.

وی با گلایه از شهروندان در خصوص رها سازی آب های منازل خود به داخل کوچه ها نیز افزود:شهروندان ریز آب های منازل خود را به داخل کوچه ها رها نکنند زیرا مواد شوینده باعث از بین بردن آسفالت می شود.

دژهوت همچنین ادامه داد:هزینه های آسفالت زیاد بوده و تامین قیر بسیار سخت است و شهر وندان در خصوص رها سازی ریز آب ها به داخل کوچه ها توجه کنند. 

شهردار بجنورد خاطر نشان کرد:با توجه به مشکل جغرافیای بجنورد با کوچک ترین بارندگی در آب های سطحی در میدان کارگر و میدان شهر رها می شود با توجه به این امر باید سیستمی گذاشته شود که آب ها در یک مکان جمع شوند که امید وار هستیم در سال ۹۶کانال های طراحی شود بتوانیم آب های سطحی را در یک محل سامان دهی کنیم.

دژهوت ادامه داد:شرکت سپاد مشهد برای ساخت میدان بار جدید طرحی ارائه داده که میدان بار جدیدی ساخته شود.

وی با بیان اینکه شهرداری با این طرح مخالف است افزود:اگر قرار بر ساخت میدان باری جدید است بایدزمین ان را راه شهر سازی بدهد و با مشارکت خود غرفه داران میدان بار جدیدی ساخته شود.

وی افزود: میدان بار قبلی نیز به میدان خرده فروشی و میدان بار جدید به میدان بار عمده فروشی تغییر میابد.

وی در خصوص استاندارد نبودن فرهنگ سرای شهروند اظهار داشت:طبق کارشناسی های صورت گرفته مشخص شده سقف فرهنگ سراچوبی بوده که استحکام کافی را ندارد و نباید در این مکان مراسماتی با جمعیت زیاد گرفته شود و بهتر است این مکان تخریب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.