زاهدان- فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: سازمان‌های اطلاعاتی کشورهایی مانند آمریکا و عربستان هم با هدف ایجاد ناامنی و ضربه وارد کردن به ایران، روی تروریست‌های مستقر در جوار مرزهای سیستان و بلوچستان هزینه کرده و کار می‌کنند.

آمریکا و عربستان تروریست‌های مستقر در نوار مرزهای سیستان و بلوچستان را حمایت می کنند

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسین رحیمی با بیان اینکه امروز آرامش از متخلفان و خلافکاران در سیستان و بلوچستان گرفته شده است، گفت: در چند سال اخیر تمام رکوردهای امنیتی و انتظامی استان جابه‌جا شده و به عنوان نمونه می‌توان به کشفیات سالانه مواد مخدر اشاره کرد که پیش از این حدود ۳۰ تن بوده ولی تنها از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰۰ تن کشف در سطح استان انجام شده است.

رحیمی افزود: به عنوان نمونه‌ای دیگر می‌توان به حوزه کشف جرائم اشاره کرد که در گذشته حداکثر جرمی که در استان کشف می‌شد ۴۶ درصد بود اما امروز این عدد به ۹۲ درصد رسیده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در گذشته این استان به جولانگاه تروریست‌ها تبدیل شده بود، تصریح کرد: امروز هیچ تروریستی نمی‌تواند در این استان دست به خرابکاری بزند و جان سالم به‌در ببرد و خوشبختانه در پی فعالیت مطلوب ماموران انتظامی در کنار دیگر نیروهای امنیتی، خلافکاران و تروریست‌ها در مدت کوتاهی به سزای اعمال‌شان می‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز می‌توان ادعا کرد اکثر خلافکارانی که حتی حدود ۲۰ تا ۳۰ سال در سیستان و بلوچستان مشغول تخلف، شرارت و قاچاق بوده‌اند دستگیر شده و در حال رسیدگی به پرونده‌های بازِ سال‌های دور هستیم.

رحیمی با اشاره به دستگیری و هلاکت ۲ قاچاقچی و شرور بزرگ به نام‌های "نصیر بامری" و "ملنگ نوتانی" امسال توسط ماموران انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: این متخلفان سال‌های طولانی در سطح استان مشغول شرارت بودند که خوشبختانه در پی تلاش شبانه‌روزی نیروهای ما به‌سزای اعمال خود رسیدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بخش زیادی از مشکلات امنیتی و قاچاق استان ناشی از هم‌مرزی با کشورهای پاکستان و افغانستان است، بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ استان افغانستان ۲ بار در سال زیر کشت خشخاش می‌رود و طبق آمارهای رسمی حدود ۶۰۰۰ تن مواد مخدر در این کشور تولید می‌شود که این امر استان ما را هم با تهدید قاچاق مواد مخدر و ناامنی مواجه کرده است.

وی افزود: استان بلوچستان پاکستان هم که هم‌مرز با سیستان و بلوچستان است، به‌عنوان بهشت تبهکاران، خلافکاران و تروریست‌ها  شناخته شده که این هم یک تهدید امنیتی برای ما محسوب می‌شود.

رحیمی ادامه داد: سازمان‌های اطلاعاتی کشورهایی مانند آمریکا و عربستان هم با هدف ایجاد ناامنی و ضربه وارد کردن به ایران، روی تروریست‌های مستقر در نوار مرزهای سیستان و بلوچستان هزینه کرده و کار می‌کنند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با وجود همه این دشواری‌ها، تلاش کرده‌ایم که امنیت سیستان و بلوچستان را به سمت امنیت پایدار سوق دهیم و امروز به یاری خدا و در کنار تلاش همه نیروهای امنیتی، امنیت در سطح استان از استان‌محور به شهرمحور و در اکثر نقاط به امنیت محله‌محور تبدیل شده و احساس امنیت میان مردم استان در حال افزایش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.