مشهد- مسئول طرح مدارس امین در استان خراسان رضوی طرح «مدارس امین» را گامی در راستای تحقق اهداف «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» دانست و گفت: در پی توافق بین وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، در سال ۸۸ این طرح راه اندازی شد و هم اکنون هزار و ۵۰۰ مدرسه در کل کشور و ۱۲۰ مدرسه در خراسان رضوی این طرح را اجرا می کنند.

اعزام مبلغ به ۱۲۰ مدرسه خراسان رضوی در قالب طرح «مدارس امین»

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید جواد هاشمی نسب درباره چگونگی اجرای طرح گفت: در هر مدرسه پسرانه یک روحانی آقا و در هر مدرسه دخترانه یک خانم مبلغه تا ۱۰۰ ساعت در ماه حضور داشته و از ابتدای مهر تا انتهای اردیبهشت یا خرداد بصورت مرتبط با دانش آموزان، دبیران و والدین فعالیت خواهند کرد.

معاون طرح هجرت سازمان تبلیغات با بیان اینکه علی رغم فعالیت معاونت پرورشی سازمان، عمده فعالیت آموزش و پرورش در بحث های آموزشی و علمی است، اذعان داشت: با ممزوج شدن ارتباط فرهنگی و تربیتی بین حوزه و آموزش و پرورش فرصت های تربیتی خوبی شکل می گیرد.

وی بیان داشت: طبق سیاست کلی این طرح، اصلی ترین وظیفه مبلغان در مدارس ارتباط مؤثر، صحیح و دوستانه با دبیران و کادر اجرایی مدرسه است، زیرا بدون همکاری آنها موفقیتی حاصل نخواهد شد.

مسئول طرح مدارس امین در خراسان رضوی دومین وظیفه مربیان این طرح را ارتباط با دانش آموزان خواند و تصریح کرد: این ارتباط به معنای دوستی، مؤانست و ارتباط با خانواده دانش آموز در راستای تقویت همکاری تربیتی بین خانواده و مدرسه است.

حجت الاسلام هاشمی نسب در رابطه با شاخص های محتوایی این طرح بیان داشت: محتوای طرح با عنوان «طرح تربیتی» توسط معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم فراهم شده و در آن ده شاخص برای تربیت دانش آموزانی معتقد و آشنا با مسائل دینی، مد نظر قرار گرفته است.

وی اولین و اصلی ترین شاخص را بحث خودشناسی و خداشناسی دانست و تأکید داشت: امروزه یکی از سخت ترین معضلاتی که قشر جوان و حتی بزرگسال با آن درگیرند، «بحران هویت» است که باید در مدارس حتما رفع شود زیرا کسی که خود را نشناسد قطعا نمی تواند خدای خود را بشناسد.

مسئول طرح مدارس امین ابراز داشت: در ادامه این طرح شاخص هایی مثل نماز، حیا، گناه گریزی، امر به معروف و نهی از منکر در قالب هایی جدید و متنوع ارائه می شوند. به عنوان مثال امر به معروف و نهی از منکر تحت عنوان «مهربانی مدنی» و به صورت مسابقه، تصویر و جلسه دیتا، ارائه شده از جهت جذابیت و تأثیرگذاری بسیار متمایز خواهد شد.

 وی با تأکید بر اینکه مبنای اصلی ما، اجرای سطح بالای طرح از نظر کمی و کیفی است، تصریح کرد: تا جایی که در توان بوده طلبه های قوی اعم از خواهران کارشناسی ارشد و سطح ۲ و سه و از بین برادران هم معمولا افراد باتجربه انتخاب و برای آنها دوره های آموزشی برگزار می شود.

حجت الاسلام هاشمی نسب با بیان اینکه در این باره همکاری بسیار خوبی از سوی آموزش و پرورش صورت گرفته است، اظهار داشت: البته انتظارمان از آنچه تابحال اتفاق افتاده بیشتر است و امیدواریم با گذشت زمان بتوانیم همکاری قویتر، دقیقتر و منسجم تری داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.