نخست وزیر ترکیه اعلام کرد پارلمان این کشور قرار است در خصوص تمدید قانون وضعیت فوق‌العاده در این کشور برای مدت سه ماه دیگر تصمیم‌گیری کند.

ییلدیریم: پارلمان تمدید وضعیت فوق‌العاده را بررسی می‌کند/ترکیه رهبر "موثرترین" جنگ ضد داعش است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، بنعالی ییلدیریم، نخست‌ وزیر ترکیه امروز (سه شنبه) در سخنرانی خطاب به نمایندگان حزب حاکم "عدالت و توسعه" این کشور گفت، پارلمان ترکیه طی چند روز آینده مناظره‌ای را برگزار کرده و سپس درباره تمدید قانون وضعیت فوق‌العاده تصمیم گیری خواهد کرد.

قانون وضعیت فوق‌العاده بعد از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه گذشته در ترکیه اعمال شد که دولت این کشور را قادر به دور زدن پارلمان برای وضع قوانین جدید و در صورت لزوم محدود یا معلق کردن آزادی‌ها و حقوق افراد می‌سازد.

نخست وزیر ترکیه در ادامه دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را به خاطر حمایت از کردهای سوریه که از نظر ترکیه "تروریست" محسوب می‌شوند مورد انتقاد قرار داده و از دونالد ترامپ خواست در دوره ریاست جمهوری‌اش به این "شرمندگی" خاتمه دهد.

بنعالی ییلدیریم خاطر نشان کرد: ارتش ترکیه از زمان آغاز عملیات نظامی‌اش در ماه اوت در شمال سوریه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش بیش از ۱۲۰۰ شبه نظامی داعش را کشته است.

او استدلال کرد که ترکیه رهبری "موثرترین" جنگ علیه گروه تروریستی داعش را بر عهده دارد.

وی در سخنرانی خود به نمایندگان حزب عدالت و توسعه گفت: آنها(آمریکا) وانمود به جنگیدن با داعش می‌کنند اما ترکیه تنها کشوری است که رهبری جنگ با داعش را بر عهده دارد. آمریکا هیچ کاری نمی‌کند.

ییلدیریم همچنین گفت که انتظار دارد دولت جدید آمریکا اعطای سلاح و کمک به شبه نظامیان یگان‌های مدافع خلق کرد در سوریه را متوقف سازد.

او تصریح کرد که دولت باراک اوباما مسئول این اعطای سلاح به کردهاست.

وی تاکید کرد: آمریکا نباید اجازه دهد که شراکت راهبردی‌اش با ترکیه تحت الشعاع یک سازمان تروریستی قرار بگیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.