ساری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه انداری پژوهشگاه خونی در مازندران خبر داد.

پژوهشگاه خونی در مازندران راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر قاسم جان بابایی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ درصد مازندرانی ها عامل ژن تالاسمی را در خود دارند، افزود: به دلیل بالابودن آمار بیماران تالاسمی و سرطان گوارش در استان، این پژوهشگاه در مازندران راه اندازی گردید.

وی با بیان اینکه میزان عمر بیماران تالاسمی به بیش از ۳۰ سال افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: پس از اجرای برنامه های کنترلی پیش از ازدواج، از سال ۷۲ تاکنون میزان تولد کودکان تالاسمی به شدت کاهش یافت و درحال حاضر میزان سن بیماران تالاسمی استان بین ۲۰ تا ۳۰ سال می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از راه اندازی مرکز جامع سرطان خبر داد و اضافه کرد: مرکز جامع سرطان در بخش های مختلف شامل پیوند مغز و استخوان، شیمی درمانی و جراحی در بیمارستان امام ساری راه اندازی و به بیماران خدمات درمانی رایگان ارائه می کند.

دکتر جان بابایی با بیان اینکه متاسفانه پژوهش در جامعه شغل به حساب نمی آید، یادآور شد: اغلب پژوهشگران در شغلی مشغول بکارند و پس از ساعات کاری شان به پژوهش می پردازند.

وی پژوهش در بخش سلامت را بسیار مهم خواند و گفت: در دانشگاه علوم پزشکی مازندران سالانه یک درصد اعتبارات معادل ۶۰ میلیارد ریال را به پژوهش اختصاص می دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به راه اندازی مرکز ثبت بیماری در استان اشاره کرد و افزود: مزیت ثبت بیماری، تامین زیرساخت ها به اندازه نیاز مراجعین بوده و مازندرن نیز سومین استان کشور در ثبت بیماری می باشد.

دکتر جان بابایی یادآور شد: بزودی ثبت حوادث جاده ای در دستور کار قرار خواهد گرفت تا دستگاه های مرتبط از داده های ثبت شده استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.