بیرجند: مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه  کریدور بندرعباس-ـ کرمان- فردوس- مشهد به عنوان دومین کریدور کشور در خراسان جنوبی گفت: تاکنون در این کریدور ۱۴۸ کیلومتر که معادل ۴۱ درصد است بانددوم احداث شده است.

۱۴۸ کیلومتر از بانددوم کریدور بندرعباس - مشهد در خراسان جنوبی اجرا شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین مهدی جعفری عصر سه شنبه در بازدید از بزرگراههای خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل در توسعه راه های استان در دولت یازدهم اظهار داشت: امسال تحولی بزرگ در احداث بزرگراه‌های استان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ کیلومتر بانددوم بزرگراه در دولت یازدهم در خراسان جنوبی احداث شده است، بیان کرد: اولویت اصلی وزارت راه و شهرسازی در سطح کلان سرمایه گذاری در این کریدورهاست.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با تاکید براینکه در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری، دولت استفاده بهینه از منابع موجود را در سیاست کاری خود قرار داده و با وجود کمبود منابع عملکرد خوبی در راهسازی داشته است، بیان کرد: اقدامات اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی دربخش های راهسازی و شهرسازی و مسکن متمرکز است.

وی با بیان اینکه ۲ کریدور از ۱۰ کریدور اصلی کشور از این استان که در شرق کشور قرار دارد می گذرد یادآور شد: ۴۲۰کیلومتر از کریدور چابهار ـ‌ زاهدان ـ بیرجند ـ مشهد در خراسان جنوبی واقع است که تاکنون ۱۴۷ کیلومتر معادل ۳۵ درصد از این محور تبدیل به بزرگراه شده که این طرح از جمله طرح های مصوب سفر رئیس جمهوری به استان و طرح اقتصادی مقاومتی است.

جعفری ادامه داد: امسال ۳۱ کیلومتر آن معادل ۲۱ درصد به بهره برداری رسیده و این اداره کل متعهد است که ۳۰ کیلومتر دیگر از باند دوم را تا پایان سال مالی ۹۵ تحویل دهد که در صورت تحقق این امر در سال جاری  ۶۱کیلومتر معادل ۳۴درصد از باند دوم انجام شده است.

وی در مورد دومین کریدور که به کریدور بندرعباس ـ کرمان ـ راور ـ دیهوک ـ فردوس ـ بجستان ـ مشهد معروف است اشاره کرد و گفت: تاکنون در این کریدور ۱۴۸ کیلومتر که معادل ۴۱ درصد است بانددوم احداث شده و این محور توسط پنج پیمانکار در دست اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال در این کریدور ۴۶ کیلومتر باند دوم به بهره برداری رسیده و ۴۰ کیلومتر دیگر تا پایان امسال انجام می شود.

جعفری اظهار داشت: در مجموع ۸۶ کیلومتر(۴۵ درصد) کار  امسال انجام شده و طول باند دوم انجام شده در دولت یازدهم تاکنون در این محور ۱۱۰ کیلومتر از ۱۴۸ کیلومتر بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: علاوه بر کریدورهای اصلی استان باند دوم ۲ محور سه راهی روم به سرایان و قاین به زیرکوه و باند دوم اسدیه به بیرجند نیز در دست اجراست که تحول خوبی در باندهای دوم این محورها انجام شده است.

وی یادآور شد: امسال در ۳۳ کیلومتر از این دو محور باند دوم به بهره‌برداری رسیده و ۲۵ کیلومتر دیگر در محور سرایان تا روستای آفریز و اسدیه ـ بیرجند تا پایان سال امسال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.