لاهیجان- با وجود اینکه ۱۰ سال از شروع طرح هادی روستایی در «پائین محله لفمجان»گذشته است اما نبود اعتبار برای بازنگری در طرح مشکلات فراوانی را از نظر ساخت و ساز برای مردم بوجود آورده است.

روستای «پائین محله لفمجان» چشم به دست مسوولان دوخته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، روستای پایین محله  لفمجان بخش مرکزی شهرستان لاهیجان  دارای ۱۵۶ نفر جمعیت وبالغ بر ۸۰ خانوار ساکن و فصلی می باشدو بالغ بر ۷۲ شهید والامقام را تقدیم انقلاب کرده است که عمده درآمد مردم از برنجکاری و دامداری تامین می شود.

حمید پورسلیم لفمجانی دهیار روستای پائین محله لفمجان به ضعف ولتاژ برق روستا اشاره کرد و گفت:  باتوجه به اینکه طول مسیر روستا یک کیلومتر و دویست مترمی باشد و ترانسفورماتور برق روستای مذکور با روستای لبک محله  نیز مشترک است مشکلات ضعف برق دردسر ساز شده است.

وی خاطر نشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته از سال ۹۲ تاکنون تامین اعتبار نشده است.

عضو شورای اسلامی روستای لفمجان پائین با اشاره به ناسالمی آب شرب روستا از مسئولان خواست یک دستگاه تصفیه آب قویتری را دراین روستا نصب کنند تا مردم ۱۰ روستای دیگر در شمال دهستان لفمجان از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره مند شوند.

این مسئول با بیان اینکه چند نقطه حادثه خیز در روستا داریم که نیاز به نصب سرعت گیر دارد افزود: بارها نامه نگاری در این باب صورت گرفته ولی متاسفانه این مورد تایید نشده و می گویند ما در روستا سرعت گیر نصب نمی کنیم.

وی با اشاره به نبود مکان های تفریحی و ورزشی در روستا اظهار کرد: جوانان روستا برای داشتن یک تفریح سالم باید ۱۰ تا ۱۲ کیلومتر راه طی کنند و به سیاهکل یا آستانه اشرفیه بروند چون روستا در وسط این دو شهر ستان واقع شده است.

پورسلیم پیگیری شن ریزی مزارع جهت تردد آسان ساکنین روستا ، تخصیص بودجه برای روشنایی تیر برق های روستا و جمع آوری به موقع زباله های روستا را از مسئولان خواستار شد.

دهیار روستای لفمجان از مسئولان دستگاهای اجرایی استان و شهرستان خواست تا حمایت ویژه تری نسبت به این روستای محروم انجام دهند تا شاهد عمران و آبادانی بیشتر روستا باشند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط دهیاری روستا وهمیاری مردم در سالهای اخیر گفت: بیمه روستایی ۲۰۰ سرپرست خانوار، تهیه سند روستایی، تخصیص ۲۰ میلیون تومان به خانوارهای بی بضاعت ،لایروبی و پاکسازی رودخانه و انهار کشاورزی ، نصب کابل های خود نگهدار و تشکیل کمیته عمران روستای لفمجان جهت پیگیری اتفاقات کلی روستا از جمله اقدامات می باشد.

روستا ی پایین محله  لفمجان بخش مرکزی شهرستان لاهیجان  چندین سال پیش در بخش آبرسانی دارای مشکلات فراوانی بود که خوشبختانه با راه اندازی یک پمپاژ با هزینه ۳۰۰ میلیونی و بتنی کردن سد های قدیمی آبرسان تا اندازه ای مرتفع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.