بعد از آنکه این شرکت اعلام کرد به این زودی ها نسخه ارتقا یافته ویندوز ۱۰ را به بازار عرضه نخواهد کرد، در گزارشی که از این شرکت به بیرون درز کرد، متوجه شدیم که مایکروسافت در حال اصلاح نقصی است که مسلما بدترین مشکل سیستم عامل ویندوز ۱۰ به شمار می رود.

توقف به روزرسانی‌های اجباری در ویندوز ۱۰

به گزارش قدس آنلاین به نقل از کلیک، احتمالا مایکروسافت سعی دارد امکانی ایجاد کند تا خود کاربران خانگی بر شیوه نصب نسخه های به روز رسانی شده ویندوز 10 کنترل داشته باشند. این خبر از Winaero به دست ما رسیده است. این منبع، یک گزارش منتشر نشده از "نسخه ارتقا یافته سازندگان” ویندوز 10 (v14997) به دست آورده بود. نسخه سازندگان، در واقع آخرین نسخه ویندوز 10 است که تا بهار 2017 نباید در انتظار انتشار آن باشیم.

در گزارش مذکور آمده است که کاربران می توانند گزینه "توقف به روز رسانی” را حداکثر برای 35 روز فعال کنند. البته این توقف شامل به روز رسانی ویژگی های امنیتی مهم، مانند مدافع ویندوز (Windows Defender) نمی شود، بلکه به کاربر اجازه می دهد نصب نسخه های به روز رسانی شده برخی ویژگی ها و درایورها را در یک دوره نسبتا طولانی متوقف کند. این دوره به اندازه کافی طولانی هست که پس از پایان آن بتوان مطمئن شد راه اندازی عمومی نرم افزار مورد نظر، با هیچ مشکلی مواجه نشده است.

البته چند مشکل در مورد به روز رسانی اجباری برخی از ویژگی ها و درایور های ویندوز 10 به وجود آمده که باعث شد مشکلات زیادی در پروفایل ها ایجاد شود. این امر می تواند یک انگیزه مهم برای همه کاربران باشد تا از به روز رسانی ویندوز 10 خودداری کنند؛ خصوصا آنهایی که با رایانه های شخصی کارهای بسیار مهمی انجام می دهند.

به روز رسانی ویندوز 10 را چگونه متوقف کنیم؟
البته این ویژگی هنوز فعال نیست (و هنوز هم احتمال آن وجود دارد که پیش از ارائه نسخه نهایی ویندوز 100، از آن حذف شود)، اما Winaero می گوید از مسیر زیر می توانید به آن دسترسی پیدا کنید:

1٫ تنظیمات (Settings) را باز کنید.
2٫ بخش به روز رسانی و امنیت (Update and Security) را باز کنید.
3٫ قسمت "به روز رسانی ویندوز” (Windows Update) و سپس "گزینه های پیشرفته” (Advanced Optionss) را انتخاب کنید.
4٫ به قسمت پایین صفحه بروید و در نزدیک انتهای صفحه "توقف به روز رسانی” (Pause Updates) را پیدا کنید.
5٫٫ روی نوار لغزنده کلیک کنید تا این گزینه را فعال یا غیرفعال نمایید.

آنچه در این میان مبهم باقی می ماند، آن است که مایکروسافت این ویژگی را چگونه به مرحله اجرا خواهد رساند. با فعال کردن آن، توقف به روز رسانی ها برای مدت 35 روز آغاز می شود، اما از لحاظ نظری کاربران می توانند با تغییر وضعیت توقف در دو حالت روشن یا خاموش، به تنظیم مجدد آن بپردازند. هنوز نمی دانیم که آیا مایکروسافت در عمل هم امکان این کار را فراهم می کند یا خیر.

اطلاعات بیشتری مورد نیاز است
 البته که متوقف کردن به روز رسانی ها، نشان دهنده پیشرفت در تولید سیستم عامل هاست، اما از نظر من (و فکر می کنم از نظر بسیاری از افراد)، باز هم در این عرصه به اندازه کافی پیشرفت نکرده ایم.

هیچ دلیلی وجود ندارد که شرکت مایکروسافت ، به کاربران اجازه ندهد بر کل به روز رسانی های غیرحیاتی برای کامپیوتر شخصی خود کنترل کامل داشته باشند. در واقع حتی مشتریان شرکتی نیز در حال حاضر فقط می توانند به روز رسانی های غیراساسی را برای مدت حداکثر چهار ماه متوقف کنند. ایجاد این وضعیت برای بررسی اینکه کدام به روز رسانی هازائد هستند، واقعا مضحک است.

آنچه مرا هیجان زده کرده، احتمال آن است که این ویژگی جدید باعث شود کامپیوترهای شخصی که دارای سیستم عامل ویندوز 10 هستند، برای کاربران خانگی ثبات بیشتری داشته باشند. از همه این ها گذشته، حتی ناپایدارترین به روز رسانی های ویندوز 10 هم در مدت چند هفته ثابت می شوند، در نتیجه 35 روز مدت زمانی است که برای اجتناب از این مشکلات کافی می باشد. این گام، در دنیایی که در آن ویندوز 7 و 8 به پایان خود نزدیک می شوند، پیشرفت قابل توجهی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.