نخستین جلسه ستاد مرکزی اربعین سال ۹۶ با حضور سفیر عراق در تهران در حالی برگزار شد که تدوین سیاست‌ها و برنامه‌ها در دستور کار این ستاد قرار گرفت.

برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین سال 96/ تدوین سیاست‌ها و برنامه‌ها در دستور کار قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، نخستین جلسه ستاد اربعین برای برنامه‌ریزی مراسم اربعین سال آینده با حضور سفیر عراق در تهران با محوریت تدوین سیاست‌ها و برنامه‌ها برای زائران با حضور سفیر عراق در ایران برگزار شد.

مجید آقابابایی افزود: یک شورای راهبردی به‌عنوان اتاق فکر اربعین در ستاد مرکزی اربعین حسینی تشکیل شده تا کار ساماندهی زائران را برای سال آینده انجام دهد و در این رابطه نیز تمامی نقاط ضعف و قوت بررسی می‌شود.
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه حدود 2 میلیون و 400 هزار نفر زائر ایرانی و اتباع خارجی مقیم ایران در مراسم اربعین شرکت کردند که نشاندهنده افزایش 25 درصدی تعداد زوار نسبت به سال گذشته است.
آقابابایی درباره نحوه خدمات رسانی نیز عنوان کرد: خدمات انجام شده برای مراسم اربعین سال 95 نسبت به سال گذشته حدود 3 برابر افزایش داشت و شاهد گسترش زیرساختها هم بودیم.
وی ادامه داد: امسال بیش از 888 موکب از سوی مردم ایران راه‌اندازی شد و در بحث حمل و نقل نیز حدود 31 هزار خودرو پیش‌بینی کردیم که عملکرد مناسبی داشتند.
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره بیمه زائران اربعین حسینی اظهار کرد: وقتی انفجارات سامرا و حله اتفاق افتاد، دیدیم بیمه یکی از نیازهای جدی محسوب می‌شود؛ بنابراین در سال آینده توجه بیشتری به این موضوع خواهیم داشت.
وی ادامه داد: حدود 70 درصد زائران امسال مراسم اربعین حسینی بیمه بودند و 30 درصد آنها نیز بیمه نبودند که این مهم در سال آینده بیشتر لحاظ خواهد شد.
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی عنوان کرد: در برگزاری مراسم اربعین سال 94 نزدیک به 159 نقطه ضعف شناسایی شد که رفع این نقاط ضعف در سال 95 مدنظر واقع شد و 75 درصد آنها را برطرف کردیم.

این در حالی است که عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست با استانداران سراسر کشور با محوریت راهپیمایی اربعین حسینی در سال آینده و ارزیابی فعالیت کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین حسینی در مراسم راهپیمایی امسال خواستار سیاست گذاری دقیق و برنامه ریزی منسجم برای برگزاری مراسم اربعین حسینی سال 96 از هم اینک شد. 
وزیر کشور با اعلام اینکه سازمان حج و زیارت حداکثر تا یک ماه آینده برنامه‌های خود را برای برگزاری اربعین سال 96 به وزارت کشور اعلام کند افزود: در صورت عدم تعهد سازمان حج و زیارت، در ارائه برنامه ویژه برگزاری مراسم اربعین حسینی سال 96، کار به دستگاه دیگری سپرده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.