معاون اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: جدول قیمت عتبات دانشگاهیان به تفکیک هر استان در حال آماده سازی است که به زودی بعد از اعلام نهایی از سوی سازمان حج و زیارت، به اطلاع زائرین خواهد رسید.

18 دی ماه، آخرین فرصت نهایی کردن ثبت‌نام عتبات دانشگاهیان

به گزارش «قدس آنلاین»،  محمد زارع گفت: مهلت نهایی کردن ثبت‌نام عتبات ویژه زائرین اصلی و ذخیره تا ۱۸ دی ماه در سایت لبیک تمدید شد.

وی افزود: زائران اصلی و ذخیره تا پایان روز شنبه ۱۸ دی ماه فرصت دارند با مراجعه به لینک نهایی کردن ثبت‌نام در صفحه اصلی سایت لبیک به آدرس samane.labbayk.ir  نسبت به نهایی کردن ثبت‌نام خود اقدام کنند.

زارع تاکید کرد: عدم مراجعه زائران در موعد مقرر به سایت، به منزله انصراف از اعزام تلقی شده و از میان ظرفیت‌های باقی مانده از میان دانشگاهیانی که در قرعه کشی انتخاب نشدند، فراخوان خواهد شد.

زارع گفت: جدول قیمت عتبات دانشگاهیان به تفکیک هر استان در حال آماده سازی است که به زودی بعد از اعلام نهایی از سوی سازمان حج و زیارت به اطلاع زائرین گرامی خواهد رسید.

وی در خاتمه اظهار داشت: اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از بهمن ماه آغاز شده و تا اردیبهشت ماه سال ۹۶ ادامه خواهد داشت و در این مدت بیش از ۱۶۰۰۰ نفر از دانشگاهیان کشور راهی عتبات عالیات خواهند شد.

متقاضیانی که در قرعه کشی انتخاب نشده‌اند، از ۱۸ دی ماه می‌توانند با تماس یا مراجعه به دفاتر ستاد در استان محل تحصیل خود در سراسر کشور درخواست اعزام دهند که در صورت ایجاد ظرفیت جدید به متقاضیان محترم اطلاع رسانی خواهد شد.

هزینه سفر عتبات برای دانشگاهیان از تهران اعلام شد

هزینه‌ سفر به عتبات عالیات، تحت تأثیر نرخ ارز در بازار داخلی، تعیین می‌شود. با توجه به این تغییر، قیمت نهایی بر مبنای ارز شناور محاسبه خواهد شد و بر اساس قیمت روزانه ارز متغیر خواهد بود.

حدود قیمت زمینی عتبات به عنوان نمونه از تهران، یک میلیون و ۱۴۹ هزار و ۱۵۰ تومان و قیمت هوایی از (ایستگاه تهران) یک میلیون و ۸۲۰ هزار و ۵۵۰ تومان است.

همچنین قیمت نهایی عتبات سایر استان‌ها نیز بر اساس فاصله ایستگاه پروازی و با توجه به دوری و نزدیکی به مرز متفاوت است.

از ۲۴ اسفندماه تا هفتم فروردین ماه ۹۶ نیز با ۱۵ درصد افزایش قیمت رو به رو هستیم و زائرینی که در این ایام اعزام می شوند، می‌بایست قیمت ایام ویژه را واریز کنند.

هزینه فرزندان نیز طبق جدول زیر محاسبه می شود. (از ایستگاه تهران).

کودکان زیر ۲ سال ۱۰ درصد هزینه کامل (زمینی:۱۹۳ هزار و ۶۰۰ تومان) (هوایی: ۲۶۰ هزار تومان).

کودکان ۱۲-۲ سال ۸۵ درصد هزینه کامل(زمینی ۹۳۰ هزار و ۱۵۰ تومان) (هوایی ۱ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۱۵۰ تومان). کودکان بالای ۱۲ سال هزینه کامل.

قیمت عتبات بر اساس امکانات و درجه هتل‌ها در عراق متفاوت است و ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در تلاش است امکانات در خور و شایسته‌ای را در اختیار دانشگاهیان قرار دهد.

قیمت نهایی عتبات از سوی سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا به ستاد ابلاغ می‌شود و هزینه اخذ شده از زائرین نیز به حساب شرکت شمسا واریز خواهد شد.

این هزینه شامل حمل و نقل، اسکان، ویزا و تغذیه زائرین از شهر مبدا به کشور عراق و بالعکس است.

همچنین با تفاهم نامه‌ای که بین ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بانک ملت منعقد شده است، مبلغ یک میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در سفرهای زمینی و یک و نیم میلیون تومان در سفرهای هوایی در اختیار زائرین دانشگاهی قرار خواهد گرفت. قیمت نهایی عتبات از سایر استان‌ها نیز به زودی اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.