گیلان- مدیر اداره پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۱۷ مرکز ارائه خدمات پرستاری در منزل معتبر در سطح گیلان فعال هستند گفت: خدمات پرستاری در منزل فاقد پوشش بیمه‌ای است.

خدمات پرستاری در منزل فاقد پوشش بیمه ای است

به گزارش قدس آنلاین ؛معصومه شیشه‌گران اظهار داشت: با تغییر سبک زندگی مردم و افزایش سیر صعودی بیماری‌های مزمن قلبی و عروقی و رشد جمعیت سالمندی و افزایش هزینه‌ها و مشکلات بستری طولانی در بیمارستان‌ها نیاز به مراکز مشاوره و ارائه مراقبت پرستاری در منزل روز به روز در حال افزایش است.

مدیر اداره پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت دستیابی به هدف متعالی تامین و حفظ و ارتقاء سلامت جامعه در سطوح مختلف، توسعه مراکز ارائه خدمات پرستاری در منزل را مورد توجه قرار داده است.

شیشه‌گران با بیان اینکه کاهش هزینه‌های بهداشتی و درمانی و توانبخشی جامعه و استفاده بهینه از نیروهای کارآمد پرستاری در برطرف کردن مشکلات بهداشتی بر اساس استانداردهای جهانی از مزایای مراکز مراقبت پرستاری در منزل است گفت: عدم آگاهی مردم از ماهیت این خدمات موثر لزوم اطلاع‌رسانی عمومی در این زمینه را صد چندان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خدمات پرستاری در منزل فاقد پوشش بیمه‌ای است افزود: بیماران نیازمند به خدمات مستمر پرستاری در منزل اغلب با مشکلات اقتصادی هزینه‌های مراقبتی روبه‌رو هستند که این موضوع توسط معاونت پرستاری وزارت بهداشت در شورای عالی بیمه مطرح شد و در حال پیگیری است.

شیشه‌گران با بیان اینکه تعرفه‌های مشخصی برای خدمات پرستاری در منزل وجود ندارد اظهار کرد: عدم حمایت مالی از سوی بانک‌ها برای تاسیس مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل از مهم‌ترین مشکلات در توسعه و بسترسازی مناسب این مراکز در جامعه است.

شیشه‌گران با بیان اینکه خدمات پرستاری در منزل از حوزه پیشگیری تا ناتوانی را در بر می‌گیرد بر ضروری بودن گسترش این خدمات در جامعه تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.