شیخ «مهدی الصمیدعی» مفتی اهل سنت عراق با تمجید از گروههای مقاومت عراقی از جمله حزب‌الله عراق، نقش ایران در عراق را بر خلاف دیگر کشورها سازنده توصیف کرد.

مفتی عراقی: نقش سازنده ایران در عراق را از یاد نمی‌بریم

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری فارس؛ شیخ «مهدی الصمیدعی» از مفتیان و شیوخ اهل سنت عراق در دیدار هیأتی از دفتر سیاسی حزب‌الله عراق با وی، مقاومت عراق را مایه مباهات و افتخار دانست.

به نوشته وبگاه خبری تلویزیون «الاباء»، این دیدار پس از آن صورت گرفت که روز گذشته (سه شنبه) این مفتی اهل سنت عراق از سوی گروههای تروریستی هدف ترور نافرجام قرار گرفت.

در ابتدا «مصطفی الدراجی» عضو دفتر سیاسی حزب‌الله عراق با ابراز خوشحالی از سلامتی شیخ الصمیدعی، گفت: همان‌طور که رزمندگان قهرمان ما با سلاح در مقابل تکفیری‌های ایستاده‌اند؛ شما نیز با تفکر میانه‌رو اسلامی به جنگ آن‌ها رفته‌اید.

در ادامه شیخ الصمیدعی نیز با برادرانه توصیف کردن این دیدار گفت: ما به اسلامی که مقاومت و از جمله حزب‌الله از آن دفاع می‌کنند، افتخار می‌کنیم و همچنین نقش سازنده و فعال جمهوری اسلامی ایران را که دیگران از چنین نقشی عاجز هستند، فراموش نمی‌کنیم.

این مفتی اهل سنت در ادامه از هم‌بند بودن با نیروهای مقاومت در زندان‌های اشغالگران آمریکایی سخن گفت و اینکه چطور آن‌ها سعی داشتند در داخل زندان بین گروه‌های شیعه و سنی اختلاف بیاندازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.