مراسم ادای سوگند نمایندگان جدید سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در کنگره جدید برگزار شد. صد و پانزدهمین کنگره آمریکا بیش از همیشه نمایندگان زن رنگین‌پوست دارد و خبر بد این است که هنوز هم تنها ۱۹ درصد کنگره را زنان تشکیل می‌دهند.

ادای سوگند صد و پانزدهمین کنگره آمریکا در فضایی متشنج + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، کنگره جدید آمریکا چهره‌های آشنای بسیاری دارد. لئون پانه‌تا، وزیر دفاع و رئیس سابق سیا به همراه پسرش جیمی پانه‌تا که نماینده دموکرات‌ها در کالیفرنیاست، به کنگره آمده بود. علاوه بر او می‌توان به حضور دیک چنی، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اشاره کرد که در کنار دخترش لیز چنی، نماینده جمهوری‌خواه از ایالت وایومینگ قرار گرفته بود. دیک چنی هم خودش یک دهه عضو مجلس نمایندگان آمریکا بود. بسیاری دیگر از نمایندگان هم به همراه فرزندان کوچک خود آمده بودند.

این کنگره که رسما سه‌شنبه سوگند یاد کرد، ‌ به لحاظ نژادی متنوع‌ترین کنگره در طول تاریخ آمریکا خواهد بود اما تنوع جنسیتی مساله دیگری است.

در حالی که ۱۴ زن جدید سال ۲۰۱۶ در انتخابات کنگره پیروز شدند، مجموع تعداد زنان در کنگره دقیقا همان رقمی است که قبلا بود؛ ۱۰۴ نماینده در دو مجلس کنگره (سنا و مجلس نمایندگان).

با روی کار آمدن ترامپ در ۲۰ ژانویه، جمهوری خواهان کنترل هر دو مجلس کنگره و نیز کاخ سفید را برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ به دست می‌گیرند. کنگره جدید تحت حمایت جمهوری‌خواهان قرار است به استقبال یک رئیس‌جمهوری جمهوری‌خواه در کاخ سفید برود اما ساعات اولیه شروع کار کنگره نشان داد که دولت متحد هم احتمالا با فراز و نشیب‌هایی در قدرت مواجه خواهد شد.

روز اول صد و پانزدهمین کنگره سه‌شنبه بود اما واقعا همه چیز از دوشنبه شب و زمانی آغاز شد که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا پشت درهای بسته به لغو دفتر اخلاقیات کنگره رای مثبت دادند. گروه مستقل تحقیقاتی بدون وابستگی حزبی که سال ۲۰۰۸/ پس از رسوایی لابی‌گری جک آبراموف ایجاد شد.

رای‌گیری روز دوشنبه موجب شگفتی بسیاری از نمایندگان شد و تنش‌هایی را در اولین روز کاری کنگره ایجاد کرد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا هم با "غیر منصفانه" خواندن کار این کمیته در پیامی توئیتری به اوضاع نابسامان دامن زد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.