سمنان- استاندار سمنان بر تشکیل بانک اطلاعاتی در استان تاکید کرد و گفت: برای ترویج امر زکات در کشور باید این امر الهی به گفتمان در جامعه تبدیل شود.

تشکیل بانک اطلاعاتی زکات ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا خباز صبح چهارشنبه در نشست شورای زکات استان در دفتر امام جمعه سمنان، اظهار کرد: از همه امکانات استان باید برای اجرای زکات استفاده کرد و باید همه نیروها و امکانات استان سمنان بسیج شوند تا برنامه ریزی لازم برای اجرای زکات انجام شود.

وی اضافه کرد: افرادی که زکات پرداخت می کنند باید تشویق شوند تا همیشه زکات خود را پرداخت کنند و همچنین افرادی که زکات را دریافت می کنند، مامورهای دریافت زکات در شهرستانها و روستاها باید تقویت مالی و حمایت شوند، زیرا این افراد سربازان خط مقدم این راه هستند.

استاندار سمنان گفت: مبلغان زکات باید آموزش داده شوند و باید هماهنگی لازم برای ساماندهی آن ها انجام شود.

خباز بر تعامل موثر و هدفمند با عوامل تاثیرگذار در این زمینه تایید کرد و گفت: حوزه های علمیه و رسانه ها می توانند در این راه بسیار موثر باشد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی افزود: برای محقق شدن پرداخت زکات باید دستگاه های اجرایی پیش قدم باشند و این امر مهم در همه دستگاه های اجرایی نهادینه شود.

وی با اشاره به نقش مهم زکات در جامعه ادامه داد: استان سمنان ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج زکات و کسب درآمد بیشتر زکات دارد که باید از این استعدادها و ظرفیت ها استفاده کرد.

وی گفت: زکات مانند نماز یکی از واجبات است، اما این واجب به یک قانون تبدیل شده و یکی از قانون های استثنایی است که بعد از تایید شورای نگهبان، رهبر معظم انقلاب نیز بر آن توشیح کرده اند.

در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای زکات استان سمنان نیز گفت: زکات یکی از مطهرات است و باید به نحو شایسته از زکات دهندگان تجلیل کرد.

آیت الله سید محمد شاهچراغی تأکید کرد: ترتیب مصرف زکات همانگونه که در اسلام بیان شده است، باید لحاظ شود.

همچنین مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان از جمع آوری ۵۱ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال زکات در استان در سالجاری خبر داد.

رضوی گفت: از این مقدار زکات جمع آوری شده، مبلغ ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بصورت غیر نقدی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از هشت شهرستان استان تعداد هفت شهرستان دارای روحانی فعال زکات است و در شهرهای آرادان و بسطام نیز سرباز طلبه در امر فرهنگ سازی زکات تلاش می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.