زاهدان- کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از امروز تا جمعه بر سرعت وزش باد در شهرهای شمالی و مرز شرقی استان افزوده می‌شود و برای روز جمعه در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک سبب کاهش دید در این نواحی می‌شود.

گرد و خاک همرا با کاهش افق دید، سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

به گزارش قدس آنلاین، علی ملاشاهی گفت: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی سیستان و بلوچستان براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد آسمان استان غبارآلود خواهد بود و امروز در نواحی غربی و نیمه جنوبی استان وزش باد متوسط جنوب غربی خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شهرهای شمالی و مرز شرقی استان  از فردا بر سرعت وزش باد شمال- شمال غربی افزوده شده و بیشینه سرعت وزش باد برای روز جمعه پیش‌بینی می‌شود به طوری که در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک سبب کاهش دید در این نواحی خواهد شد.

وی افزود: در ضمن در این مدت در نواحی غربی استان و بر روی کویر لوت شدت وزش باد قابل ملاحظه خواهد بود.

ملاشاهی بیان کرد: با توجه به تضعیف تدریجی جریانات جنوبی و تشدید جریانات شمالی شاهد کاهش تدریجی دما در سطح استان هستیم که روزهای جمعه هفته جاری و شنبه هفته آینده کاهش دما محسوس بوده و در نواحی سردسیر و ارتفاعات مرکزی استان احتمال یخبندان شبانه وجود دارد.

 کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از اواخر امروز تا روز شنبه هفته آینده وزش باد در سواحل و روی دریای عمان نسبتاً شدید بوده و دریا مواج و متلاطم می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.