بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: از صاحبان سرمایه می خواهیم که به میدان بیایند وتلاش داریم نرخ بیکاری در استان را به سوی صفر ببریم.

خراسان شمالی پیشگام در اجرای طرح های اشتغال زا می شود/ سرمایه گذاران به میدان بیایند

به گزترش قدس آنلاین، محمدرضا صالحی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع مدیران، منتخبان شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداران و دهیاران شهرستان  فاروج گفت: در حالی که کل اعتبارات اختصاص یافته به این شهرستان طی ۱۰ سال منتهی به ۹۴، ۱۱۱ میلیارد تومان بوده، تنها در سال جاری اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای فاروج که در طرح های عمرانی هزینه می‌شود،  ۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی در ۲  شاخص صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی و نیز صدور مجوز طرح های صنعتی رتبه نخست کشور را کسب کرده است،  ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح ها و پیگیری طرح های اشتغال زا با همکاری بنیادها و نهاد های بزرگ سرمایه گذاری کشور، این استان به پایلوت اجرای طرح های گسترده اشتغال زا تبدیل شود.

استاندار همچنین با اشاره به تفاهم نامه مشترک استانداری، بنیاد علوی و بانک سینا برای توسعه اشتغال در روستاها گفت: در مرحله نخست این طرح ۲۰ میلیارد تومان سهمیه تسهیلات به این استان اختصاص یافته است و وام ۸ درصدی به متقاضیان ارائه می شود.  

صالحی البته اشاره ای هم به دیدار اخیر خود با معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور داشت و گفت: با توجه به ظرفیت های خراسان شمالی در حوزه گیاهان دارویی، اسب اصیل ترکمن، صنایع دستی و گردشگری و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، دکتر ستاری برای تسهیل فرایند تشکیل صندوق پژوهش و فناوری در استان و اجرای طرح های عمده در ۳ حوزه از زمینه های کاری مرتبط با این قابلیت ها قول مساعد داد.

وی کمک به راه اندازی صنایع فرآوری و بسته بندی آجیل و خشکبار و نیز اخذ مجوز راه اندازی سامانه هشدار سریع سیل در استان را از دیگر نتایج دیدار خود با ستاری برشمرد.

صالحی، کاهش بی سابقه درآمد ارزی دولت، شوک ارزی و افزایش ۳ برابری بهای کالا و خدمات، اشتغال خالص نزدیک به صفر، کاهش شدید سطح درآمد خانوار و کاهش توان تسهیلات دهی بانک ها را از تبعات سیاست های اشتباه اقتصادی گذشته و تحریم ها خواند.

صالحی که از کنترل نرخ تورم و یک رقمی شدن آن، خروج از رشد اقتصادی منفی و تبدیل آن به رشد مثبت ۷.۴ درصد، پیشی گرفتن صادرات غیر نفتی  از واردات برای نخستین بار در تاریخ کشور و دستاوردهای برجام در ۲ حوزه اقتصادی و سیاسی به عنوان مهم ترین کارهای دولت یاد کرد، از امامان جمعه و جماعت و صاحبان تریبون هم خواست که این موفقیت ها را برای مردم تبیین کنند و همه به دور از افراط و تفریط، روحیه امید و نشاط و مثبت اندیشی نسبت به آینده را در مردم تقویت کنند.

استاندار هم‌چنین با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای کاهش مصرف آب، برق و انرژی، گریزی هم به انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا داشت و با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات استان گفت: برگزاری انتخابات در سلامت و امنیت کامل، اجرای دقیق قانون انتخابات و با مشارکت حداکثری مردم که از ویژگی های مورد تاکید مقام معظم رهبری است، باید سرلوحه همگان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.