برخی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران با ارسال نامه‌ای به نمایندگان مجلس، مدیریت آخوندی در وزارت راه، مسکن و شهرسازی را خسارت‌بار توصیف کرده و خواستار پایان دادن به مسئولیت وی در این وزارتخانه شدند.

وزیر راه فوری استیضاح شود

به گزارش «قدس آنلاین»،  جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران از جمله بسیج دانشجویی دانشگاه‌های امام صادق(ع)، علم و صنعت و شهیدبهشتی با ارسال نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیربت آخوندی در وزارت راه، مسکن و شهرسازی را خسارت‌بار توصیف کرده و خواستار پایان دادن به مسئولیت وی در این وزارتخانه شدند.

در ابتدای این نامه با اشاره به گذشت ۴۰ روز از حادثه تلخ قطار تبریز مشهد آمده است: در آستانه  چهلمین روز درگذشت بیش از ۴۰ نفر از زائران حریم قدس رضوی در حادثه ی تلخ و دهشتناک قطار تبریز مشهد در اثر بی تدبیری آشکار مجموعه وزارت راه و شهرسازی، شاهد آن هستیم که وزیر راه و شهرسازی کماکان بر اشتباهات پرتکرار و تکبرورزی متجاهرانه خویش اصرار می‌ورزد و با اظهارات نسنجیده و اخبار گاه و بیگاه از زندگانی اشرافی و مرفه‌اش، قلب سوخته خانواده های قربانیان سوء تدبیر دولت در فاجعه قطار را بار دیگر آتش می‌زند. متاسفانه چنین فرد بی کفایتی هنوز در مصدر امور است و مجلس اقدامی برای استیضاح او انجام نمی دهد.

این تشکل‌های دانشجویی همچنین با اشاره به قراردادهای متعدد خارجی وزارت راه و شهرسازی و واگذاری ساده ترین امور به شرکت‌های خارجی آورده اند: به راستی چه چیزی باعث شده است تا چنین فرد نالایقی کماکان جزوی از کارگزاران نظام اسلامی باشد!؟ که با درافشانی های خویش روی شازده احتجاب ها را سفید کرده و بی پروا از آغاز دوران سرمایه سالاری و بازگشت به لیبرالیسم آن هم در جمهوری اسلامی سخن می‌سراید!

در ادامه این نامه آمده است: وزیر از سویی دیگر حق مسکن مستضعفین را منکر شده و صدها خانواده آبرومند را ماه ها سرگردان و ناامید در استیفای حق خویش کرده است.

دانشجویان در ادامه این نامه تاکید کردند: وزیر اشرافی دولت یازدهم حتی در اداره امورات عادی وزارت خانه خویش نیز چشم به خارجی‌ها دوخته است و عملا اعتقادی به بهره مندی از توانمندی های داخلی ندارد و خدا می داند که چه اتفاقی در پشت پرده آن وزارتخانه می گذرد که چون پرده بر افتد حقایق ناگفتنی بسیاری آشکار خواهد شد.

در ادامه این نامه تاکید شده است: نمایندگان معزز مجلس، حقیقتا طاقت ما از این حجم از وقاحت‌ها طاق شده است و زبان را یارای نشان دادن بغض و خشم انقلابی جوانان بیدار دل و صدها خانواده متقاضی مسکن مهر و ده‌ها نفر از بازماندگان حادثه تلخ قطار از وزیر راه و شهرسازی نیست. بیش از در موارد متعدد همچون اصلاح ناوگان حمل و نقل ریلی، کشتیرانی، بهبود ناوگان هوایی، مسکن و... جامعه دانشجویی کشور با هدف اصلاح رویه ها و از سر دلسوزی نکات خویش را به مجموعه وزارت راه و شهرسازی و شخص وزیر منتقل نموده و انتظار همدلی آن وزارت خانه با دانشجویان به منظور بهبود شرایط را داشتیم، ولی با کمال تاسف با تهدید و ارعاب دانشجویان از یک سو و توهین و تحقیر از سویی دیگر مواجه شده و هیچ گونه پاسخ متناسبی را دریافت نکردیم.

در پایان تاکید شد: مجدانه انتظار داریم مجلس قدمی در مسیر تغییر فوری وی بردارد که هر لحظه گذشتن از حضور چنین فردی در قامت وزارت در جمهوری اسلامی مساوی با خسارت است؛ یا لااقل مصوبه‌ای بگذرانید که زین پس کمتر در مقابل چشمان مردم در قاب تلویزیون حاضر شوند و اخبار زندگی اشرافی ایشان کمتر رسانه ای شود که مزاجمان مشوش تر این نشود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.