معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: طی ۹ماه سال جاری ۵۳۸ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف و توقیف شده که نسبت به سال گذشته ۱۳درصد رشد داشته است.

۵۳۸ تن انواع موادمخدر طی سال جاری در کشور کشف شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، پرویز افشار روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در اراک اظهار داشت: بیش از ۷۸درصد کشفیات مواد مخدر طی  ۹ ماه امسال از مرزهای شرقی و استان های همجوار این مرزها به دست آمده که این توفیق حاصل همکاری جدی بین بخش های انتظامی و امنیتی است.

وی افزود: این توفیقات به دلیل تمرکز نیروها در مرزها می باشد که این سیاست با قوت پیگیری می شود.

افشار خاطر نشان کرد: این میزان کشفیات در مرزها نشان داد که قبل از اینکه مواد مخدر وارد کشور و برای عرضه وارد چرخه جامعه شود، بخش عمده ای از آن توسط نیروهای مبارزه با موادمخدر کشف شده است .

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در مورد آمار معتادان کشور و تنوع مواد مخدر بیان داشت: آسیب ها و بحران مواد مخدر روز به روز از لحاظ تنوع و گسترش در جهان چهره جدیدی را نشان می دهد که کشور ایران هم از بحران مستثنا نیست.

افشار گفت: در یک دهه گذشته براساس آمار سازمان ملل در دنیا کمتر از ۲۰۰ میلیون نفر معتاد و مصرف کننده مواد مخدر وجود داشت اما طبق گزارش امسال این رقم به بیش از ۲۶۰ میلیون رسیده است.

وی ادامه داد: در ده سال گذشته تنها ده نوع مواد مخدر در دنیا شناخته شده بود اما هم اکنون بیش از ۴۶۰ نوع مواد مخدر جدید وجود دارد.

افشار تصریح کرد: براساس طرح ارزیابی سوء مصرف مواد مخدر در سال ۹۰، حدود یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد در کشور وجود داشت که ده درصد این تعداد را زنان تشکیل می دادند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور یادآور شد: البته طرح جدید برای ارایه آمار در سال های ۹۴ و ۹۵ برنامه ریزی شده و اطلاعات خام آن بیرون آمده، ولی تحلیلی روی آن صورت نگرفته و در آینده آخرین آمار آن اعلام می شود.

افشار اظهار داشت: اکنون حدود هفت هزار و ۷۰۰مرکز درمانی در کشور فعال هستند که حدود ۹۰درصد این مراکز درمانی توسط بخش خصوصی و سمن ها اداره می شود و حداکثر ۱۰ درصد از اعتبارات دولتی و حاکمیتی بهره مند هستند و این نقطه قوت بخش درمان است که از اعتبارات دولتی استفاده نمی کند و مردم خودشان پای کار هستند.

وی بیان داشت: بخش مکمل درمان، صیانت و حمایت از معتادین بهبود یافته و خانواده آنان و توانمند سازی کسانی که از چرخه اعتیاد خارج شده اند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: در این زمینه کارهای خوبی انجام و فرصت های شغلی برای این افراد فراهم شده و محصولات آنها نیز طی یک ماه گذشته در نمایشگاه سراسری و در یک همایش ملی بزرگ با حضور بیش از ۷۰۰سمن و مسئولان ارشد کشور در سالن کنفرانس اسلامی تهران برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت.

افشار افزود: با صندوق مهر امید هم با هدف بهره مندی بهبود یافتگان از وام اشتغال تفاهم نامه داریم که ۵۰درصد تسهیلات توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر و ۵۰درصد هم توسط صندوق مهر امید پرداخت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.