عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: به زودی ممنوعیت حسابرسی تأمین اجتماعی از واحد تولیدی ابلاغ می‌شود.

حسابرسی تأمین اجتماعی از واحد تولیدی ممنوع می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حسین پیرموذن شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اردبیل یکی از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی را حسابرسی تأمین اجتماعی از سنوات قبلی فعالیت واحد تولیدی عنوان کرد.

وی افزود: با وجود اینکه بر اساس قانون سازمان تأمین اجتماعی حق حسابرسی از سنوات گذشته واحد تولیدی را ندارد، اما در استان اردبیل و برخی استان‌ها بدعت ایجاد شده و این حسابرسی انجام می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران متذکر شد: این موضوع موجب می‌شود واحد تولیدی دچار مشکلات مالی شود و نتواند در برخی مواقع به فعالیت خود ادامه دهد.

به گفته پیرموذن در خود استان اردبیل تأمین اجتماعی برای کارت بازرگانی و یا تمدید جواز حسابرسی سنوات قبل را انجام می‌دهد در حالی که حسابرسی فقط برای شکوائیه کارگر یا کارفرما می‌تواند صورت پذیرد.

وی افزود: با جمع‌بندی این مشکلات در برخی استان‌ها درخواست شده تا ممنوعیت حسابرسی به جز در حقوق کارگر و کارفرما بخشنامه شده و ابلاغ شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل با تأکید به اینکه  اکثر واحدهای تولیدی استان مشکل حسابرسی تأمین اجتماعی را دارند ابراز امیدواری کرد با این بخشنامه از برخی بدعت های قانونی خودداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.