مشهد- رئیس سازمان بسیج سازندگی با تاکید بر تغییر نگرش ها در حوزه اشتغالزایی گفت: مهم ترین مشکل واحدهای اقتصادی و تولیدی بازپرداخت وام ها و تسهیلات به بانک هاست.

مهم ترین مشکل واحدهای اقتصادی بازپرداخت وام ها و تسهیلات است

به گزارش قدس آنلاین، سردار نعمان غلامی روز چهارشنبه در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در تالار غدیر سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: باید نگرش‌ها به حوزه اشتغال‌زایی تغییر کند، جوانان باید به حوزه تولید ورود کنند و این حوزه یکی از بهترین عرصه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی است و صرفاً نباید منتظر استخدام و اشتغال در مراکز دولتی بود.

وی بیان کرد: در راستای پروژه‌های مربوط به مناطق محروم، ۱۳۸۶ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی شامل احداث و مرمت مساجد، بازسازی مدارس، خانه‌های محرومان و آبرسانی روستایی اجرایی شده و امسال نیز روی صنایع تبدیلی تمرکز کرده‌ایم زیرا ضایعات فراوانی در حوزه محصولات باغی و کشاورزی در کشور داریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی و عمل به منویات مقام معظم رهبری در این زمینه جزو اولویت‌های سازمان بسیج سازندگی است و از حدود سه سال قبل در این عرصه به صورت جدی ورود داشته‌ایم.

وی بیان کرد: اشتغال‌زایی از طریق اقتصاد مقاومتی در دستور کار بسیج سازندگی است و خوشبختانه در این حوزه نیز عملکرد مناسبی داشته‌ایم و بیش از ۲۳۰ هزار شغل با این الگو پیاده سازی شده است.

سردار غلامی با اشاره به اینکه علاوه بر این ۹۷ هزار واحد اقتصادی خرد نیز با این الگو ساماندهی شده است اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی این است که با استناد به قوانین فعلی نمی‌توان در حوزه اشتغال زایی قدم برداشت اما تلاش کرده‌ایم با همکاری میان دستگاهی این معضلات را کنار بزنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: البته در سال‌های قبل نیز روی صنایع تبدیلی تمرکز داشتیم و حتی ۷ هزار واحد نیز در این زمینه راه‌اندازی شد و امسال نیز توسعه واحدهای صنایع تبدیلی را در دستور کار داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.