اصفهان- رییس پلیس راهور استان اصفهان تاکید کرد: طبق سیاست های فرماندهی پلیس راهور ناجا از ابتدای بهمن ماه سال جاری افرادی که به تازگی گواهینامه دریافت می کنند تا ۳ ماه اجازه ندارند به تنهایی و بدون حضور افراد دارای گواهینامه رانندگی کنند.

رانندگان مبتدی حق رانندگی به تنهایی را ندارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ رضارضایی با اعلام این خبر افزود: از ابتدای بهمن ماه امسال تمهیداتی برای گواهینامه های تازه صادر شده در دستور کار قرار می گیرند، از جمله اینکه افرادی کهبه تازگی گواهینامه به خصوص پایه سوم دریافت کرده اند تا ۳ ماه به تنهایی حق رانندگی ندارند و باید فرد دیگری که گواهینامه رانندگی دارند با شرایط مجاز در کنار آنها قرار گیرند.

وی تصریح کرد: افرادی که قبلاً گواهینامه های خود را دریافت کرده اند و یکسال از مدت صدورگواهینامه آنها گذشته باشد، از این موضوع مستثنی هستند.

رییس پلیس راهور استان اصفهان ادامه داد: بر اساس قانون جدید، رانندگان مبتدی تا یکسال حق رانندگی بین ساعت های ۲۴ تا ۵ بامداد در کلیه معابر درون شهری را ندارند و همچنین افرادی که قصد رانندگی در معابر برون شهری را دارند، تا مسافت بیشتر از ۲۵ کیلومتر نمی توانند رانندگی کنند.

وی اظهارکرد: افرادی که به تازگی گواهینامه دریافت می کنند، باید برچسب رانندگی مبتدی را در سمت راست شیشه جلو و سمت چپ شیشه عقب خودرو نصب کنند.

سرهنگ رضایی متذکر شد: اگر راننده مبتدی در طول این سه ماه تخلفاتی را مرتکب شد که منجر به تصادف فوتی یا جرحی شود که در آن هم مقصر شناخته شود، برابر قانون گواهینامه او ضبط می شود و مکلف است ۲۴ ساعت آموزش عملی و ۱۶ ساعت آموزش تئوری را پشت سر گذاشته و پس از آن باز گواهینامه دریافت کند.

وی تاکید کرد: سایر رانندگان هم باید بدانند اگر نمرات منفی زیادی داشته باشند، گواهینامه آنها به مدت ۳ ماه ضبط خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.