بررسی اتهامات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وارد مرحله جدیدی شده است.

نتانیاهو برای دومین بار بازجویی می‌شود

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از شبکه العالم؛ قرار است پلیس اسرائیل برای دومین بار از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم در خصوص اتهامات فساد مالی بازجویی کند. گفته می‌شود جلسه دوم بازجویی از وی، جمعه صبح برگزار خواهد شد و محدودیت زمانی نیز برای ادامه جلسات بازجویی از وی تعیین نشده است.


نتانیاهو که از سال 2009 نخست‌وزیر اسرائیل بوده است، اتهامات دریافت هدایای غیرمرتبط را از دو تاجر به شدت تکذیب می‌کند. وی اواسط هفته جاری و پس از نخستین جلسه بازجویی، با انتشار پیام‌هایی در فیس‌بوک و توییتر کوشید از خودش در برابر این اتهامات دفاع کند.


نتانیاهو ظهر روز دوشنبه در جلسه‌ای خطاب به اعضای حزبش – لیکود – گفت: «مشغول بررسی گزارش‌های رسانه‌ها هستیم و لحن و حس شادی را در استودیوها و کوریدورهای مخالفان می‌شنویم. دوست دارم به آن‌ها بگویم جشن گرفتن را متوقف کنید و عجله نکنید.»


اما علی‌رغم ادعاهای نتانیاهو، دادستان کل اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای در خصوص اتهامات وی، بر این نکته صحه گذاشت که بررسی اقدامات نتانیاهو به یک تحقیق مجرمانه تمام‌عیار تبدیل شده و نخست‌وزیر به نقض اصول اخلاقی متهم شده است.


بر اساس گزارش شبکه دو تلویزیون اسرائیل، نتانیاهو از تجار اسرائیل و بازرگانان سایر کشورها هدایایی دریافت کرده و همچنین متهم اصلی یک تحقیق دیگر است که اعضای خانواده‌اش را نیز شامل می‌شود.


روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز نوشته است مقامات قضایی در حال بررسی اتهامات پرداخت 850 هزار پوند از سوی «آرنو میمران،» یک تاجر فرانسوی به نتانیاهو هستند. این تاجر به دلیل اثبات جرمش در خصوص تخطی از قوانین مالیاتی، هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد. وی در اثنای محاکمه خود اعلام کرد در زمان مبارزات انتخاباتی سال 2009 این پول را به نتانیاهو پرداخت؛ ادعایی که نخست‌وزیر اسرائیل آن را رد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.