فیلم «رفتن» در تازه‌ترین حضور بین‌المللی خود در جشنواره فیلم داکا به روی پرده می‌رود.

«رفتن» به بخش رقابتی «داکا» دعوت شد

به گزارش «قدس آنلاین»،  پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «داکا» در کشور بنگلادش از فیم «رفتن» به کارگردانی نوید محمودی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی برای حضور در بخش «مسابقه سینمای آسیا» دعوت به عمل آورد.

سال گذشته برادران محمودی با فیلم «چند متر مکعب عشق» جایزه بزرگ جشنواره داکا را دریافت کردند و این دومین حضور آنها در این رویداد سینمایی محسوب می‌شود.

پس از ارائه نشدن فیلم «رفتن» به دبیرخانه سی‌وپنجمین جشنواره فجر به دلیل مقررات جشنواره، فیلم برادران محمودی حضورهای بین‌المللی خود را از سر گرفته و در دو هفته آینده ابتدا در جشنواره «پونا» در هند و سپس در پانزدهمین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی فیلم داکا حضور خواهد داشت

فیلم سینمایی «رفتن» که قصه‌ای انسانی از مهاجرت به اروپا را بیان می‌کند از سال ٢٠١٦ حضورهای بین‌المللی خود را آغاز کرده است و تاکنون جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم بوسان را برای نوید محمودی و جایزه بزرگ بازیگری جشنواره فیلم مراکش را برای فرشته حسینی به ارمغان آورده است.

در خلاصه این فیلم آمده است: «رفتن» قصه‌ فرشته و نبی قصه‌ عشقی که در پیچ و تاب رسیدن و نرسیدن در غبار گم می‌شود. قصه‌ عشقی که از همه چیز غیر از معشوق  رنج می‌بیند. «رفتن «قصه درد است، درد خانه به دوشی درد مهاجرت.

نوید محمودی این فیلم را براساس فیلمنامه‌ای از جمشید محمودی ساخته است. «رفتن» در آسمان پرواز فیلم تولید شده است و پخش بین‌المللی فیلم بر عهده شرکت فرانسوی دریم لب به مدیریت نسرین میر شب است.

این فیلم به دلیل مقررات جشنواره فیلم فجر از حضور در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر باز ماند.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.