گرگان- رئیس سازمان تعاون روستایی استان گلستان با بیان اینکه بر اثر سرمای اخیر پرتغال درجه یک و درجه دو در استان وجود ندارد، گفت: خرید تضمینی پرتغال درجه سه، کیلویی ۵ هزار و ۵۰۰ ریال اعلام شده است.

پرتقال درجه سه هر کیلو ۵۵۰۰ ریال تضیمنی خریداری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، تقی رجایی صبح پنجشنبه در حاشیه خرید محصولات باغداران استان گلستان به خبرنگاران گفت: مشخصات پرتغال درجه سه این است که میوه عاری از آفات و بیماری بوده، نارس نباشد و لهیدگی و ضایعات آن حداکثر ۱۵ درصد، خشکی و پوسیدگی میوه حداکثر تا ۵ درصد باشد.

وی با اشاره به اینکه مرکز خرید مرکبات در شهرستانهای کردکوی، بندرگز و گرگان پیشبینی شده است، تصریح کرد: باغداران لازم نیست که خودشان حمل بار مرکبات را انجام دهند، تعاون روستایی پس از بازدید از انبار آنها عملیات حمل بارگیری را آغاز خواهد کرد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان گلستان با اشاره به خرید محصولات سرمازده کشاورزان استان گفت: دستورالعمل دولت برای خرید تضمینی مرکبات از ۳۰ آذر به استان ابلاغ شد اما به علت فراهم‌سازی مقدمات کار و عقد قرارداد با کارخانه صنایع تبدیلی در استان آذربایجان‌غربی، تحویل و بارگیری مرکبات از ۷ دی آغاز شده است.

وی به مشکلات تامین کامیون برای ارسال بار به ارومیه اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی کرایه حمل مرکبات از استان گلستان به ارومیه، متاسفانه رغبت چندانی از سوی کامیون داران برای حمل مرکبات مشاهده نمی‌شود.

رجایی احداث کارخانجات صنایع تبدیلی کشاورزی را در استان از ضروریات دانست و اظهار کرد : باید شرایطی فراهم شود تا این محصولات در داخل استان به محصولات زیردستی تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.