تبریز- وزیر نفت با اشاره به اینکه توسعه پتروشیمی‌ها باعث کاهش خام فروشی می‌شود، گفت: این طرح گازی تبریز را از وابستگی به خوراگ گران مایع به پتروشیمی پایه گاز تبدیل کرده و باعث کاهش قیمت این محصول خواهد شد.

توسعه پتروشیمی‎ها باعث کاهش خام فروشی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، بیژن نامدار زنگنه صبح پنج شنبه در آیین کلنگ زنی خط اتیلن غرب در پتروشیمی تبریز اظهار داشت: تبریز یکی از مراکز متمدن ایران در حوزه های اقتصادی، صنعتی و فرهنگی به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه هدف من از آمدن به تبریز فقط کلنگ زنی نیست، خاطرنشان کرد: اساسا اهل کلنگ زنی نیستم و فقط در پروژه هایی حضور میابم که تمام شده باشد.

زنگنه در خصوص انتقال اتیلن غرب به پتروشیمی تبریز، تشریح کرد: این طرح گازی تبریز را از وابستگی به خوراگ گران مایع به پتروشیمی پایه گاز تبدیل کرده و باعث کاهش قیمت این محصول خواهد شد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه با توسعه پتروشیمی، میزان تولیدات را می‌توان دوبرابر کرد، ابراز داشت: توسعه پتروشیمی ها باعث کاهش خام فروشی می‌شود.

وزیر نفت اعلام کرد: امکان اختصاص ۱۲ میلیون متر مکعب گاز برای توسعه صنعت به منطقه آذربایجان شامل اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی وجود دارد.

وی گفت: ۸ میلیون متر مکعب گاز در این منطقه باید صرف ایجاد واحدهای پتروشیمی جدید با تکنولوژی بالا شود.

وزیر نفت با تاکید بر تکمیل زنجیره صنایع پایین دستی صنعت پتروشیمی، گفت: پتروشیمی تبریز می تواند نقش مهمی در تامین نیاز این صنایع ایفا کند.

زنگنه گفت: خوراک واحدهای جدید پتروشیمی تبریز با ۳۰ درصد تخفیف تامین می شود.

وی با بیان اینکه معمولا برای کلنگ زنی به مراسمی نمی روم و تا طرحی ۱۰۰ درصد تمام نشده باشد افتتاح نمی کنم، افزود: تبریز یکی از چند کانون تمدنی ایران در حوزه های اقتصادی و صنعتی و بحث های فرهنگی است و از نقاط تعاملات بین المللی ایران با خارج
کشور است که به همین دلیل به این شهر آمده ام.

زنگنه گفت: من به اراده و سخت کوشی بی نظیر و عقل اقتصادی این مردم ایمان دارم و آن را تحسین می کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.