قزوین - نمایند ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین کفت : خداوند رازق است و کشاورزان مجریان رزق الهی بر روی زمین هستند بنابراین باید توجه ویژه ای به آنان شود.

کشاورزان مجریان رزق الهی بر روی زمین هستند

بگزارش خبرنگارقدس آنلاین،آیت الله عبدالکریم عابدینی  در آئین تجلیل از تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی  با بیان این مطلب افزود: بخش قابل توجهی از آیات قرآن کریم و احادیث در خصوص کشاورزی ، آب ، خاک ، درخت و معجزات پروردگار در این خصوص است بنابراین باید از منظر کشاورزی قرآن را تفسیر کنیم تابهتر مفاهیم آن را درک کنیم.

وی اظهار داشت: رونق کشاورزی در زمین با نزول باران ، روئیدن دانه و سرسبزی و نشاط همگی بدست خداوند متعال است در واقع پرورگار پشتیبان واقعی کشاورز در کارش است.

آیت اله عابدینی با بیان اینکه زمین کشاورزی ، کلاس درس دانشگاه ماست گفت: کشاورزی کردن بر پایه اعتقاد بخداوند ، مشمول برکت و عنایت الهی می شود.

وی تاکید کرد : کشاورزی که برای خدا کار می کند دانشجوی دانشگاه معرفت است و برای آخرت وایمانش کار می کند بنابراین ارزشمند است و جای تقدیر دارد.

وی افزود: همان‌گونه که خداوند شرایط زراعت و کشاورزی را برای انسان فراهم کرده حقی را هم برای نیازمندان در نظر گرفته که پس از برداشت محصول باید پرداخت شود تا نعمت الهی بیشتر شود.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد:اگرحق نیامندان پرداخت شودخداوند در سال‌های بعد محصول و برکت بیشتری را به کشاورزان عطا می‌کند و زراعت آن‌ها را از آفات دور نگاه می‌دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که رونق کشاورزی به دست خداوند محقق می‌شود گفت: خداوند فرموده این ما هستیم که از ابرها باران را نازل می‌کنیم تا روییدنی‌ها به واسطه آن جان تازه بگیرند و در نهایت کشاروزی رونق یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.